• وبلاگ : نائب
  • يادداشت : نخبگان فکري، افسران جوان جبهه‏ي مقابله با جنگ نرم
  • نظرات : 2 خصوصي ، 12 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + خفن 
    سلام راوي :
    خوبي ؟ بابا رو اين دريافت متن کامل که کليک ميکني يسري شکلک مياد ! اگه ميشه فايل PDF روز بذار که برداريم . ممنون .
    راستي اگه دخالت نباشه ، يه قسمتي باز کن براي جواب و سوالات دوستان ، از شبهات گرفته تا غيره ... اينجوري هم دوستان به جوابشون بهتر ميرسن و هم من که نظر دوستان رو مي خوام در مورد متن و موضوع بدونم با يه سري سوالات و جوابهاي بي بط مواجه نمي شم.

    ممنون
    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيم. سلام خفن جان! چشم، از اين به بعد هم PDF ميذارم هم متن. اونم به روي چشم ان شاء الله بايد يه فكري براي پرسش و پاسخها بكنم. از شما هم ممنون.
    + سلام 

    بسم الله الرحمن الرحيم

    سلام

    غزلي سروده امام خميني (ره) و پاسخي که مقام معظم رهبري (حفظهم الله)به آن داده اند:

    چشم بيمار

    من به خال لبت اى دوست گرفتار شدم

    چشم بيمــــار تــــو را ديــدم و بيمار شدم



    فارغ از خود شدم و کوس اناالحق بزدم

    همچــــو منصــور خــــــريدار سرِ دار شدم



    غم دلدار فکنده است به جانم، شررى

    کـــه بـــه جــــان آمدم و شهره بازار شدم



    درِ ميخانه گشاييد به رويم، شب و روز

    که من از مسجد و از مدرسه، بيزار شدم



    جــــامــه زهد و ريا کَندم و بر تن کردم

    خــــرقــــه پيــــر خـــراباتى و هشيار شدم



    واعـــظ شهــر کــه از پند خود آزارم داد

    از دم رنــــد مــــى‏آلــــوده مــــَددکار شدم



    بگـــذاريــــد کــــه از بتکــده يادى بکنم

    مـــن کـــه با دستِ بت ميکده، بيدار شدم


    پاسخ مقام معظم رهبري:


    تو که خود خال لبي از چه گرفتار شدي
    تو طبيب همه اي از چه تو بيمار شدي



    تو که فارغ شده بودي ز همه کون و مکان
    دار منصور بريدي همه تن دار شدي



    عشق معشوق و غم دوست بزد بر تو شرر
    اي که در قول و عمل شهره بازار شدي



    مسجد و مدرسه را روح و روان بخشيدي
    وه که بر مسجديان نقطه پرگار شدي



    خرقه پير خراباتي ما سيره توست
    امت از گفته در بار تو هشيار شدي



    واعظ شهر همه عمر بزد لاف مني
    دم عيسي مسيح از تو پديدار شدي



    يادي از ما بنما اي شده آسوده ز غم
    ببريدي ز همه خلق و به حق يار شدي
    -


    التماس دعا

    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيم. سلام عليكم. خيلي ممنون، واقعاً عالي بود و بنده مدتي بود دنبال اين شعر مقام معظم رهبري ميگشتم. ملتمسم به دعا.

    بسم الله الرحمن الرحيم

    سلام

    از شما هم بابت تاخير عذر خواهي مي كنم.

    1- بنده شايد صحبتهاي مقام معظم رهبري را زياد مطالعه كرده باشم، اما متآسفانه در شعر و تحليل آن تخصصي ندارم و شعري كه فرموديد را خوانده بودم و اين سوال براي خودم هم پيش آمده بود، اما اگر اجازه بفرماييد از دو سه نفر كه احتمال مي دهم مطلع باشند سوال مي كنم و به شما عرض مي كنم، البته ان شاء الله اين بار زياد منتظر نمي گذارم!

    2- آدرس ايميل در بنر وبلاگ بزرگ تايپ شده و زير اين نظر هم نوشته شده، اينجا هم مي نويسم:

    nayeb_parsiblog@yahoo.com

    موفق باشيد.

    بسم الله الرحمن الرحيم

    سلام

    ابتدا از تاخير زياد پوزش مي‏خواهم و اميدوارم هنوز پيگير باشيد.

    ابتدا راجع به اطلاق لفظ "آيت الله" عرض کنم که در محيط علمي حوزه علميه مرسوم است که اين لفظ را به اشخاصي نسبت دهند که به درجه اجتهاد رسيده‏اند، اما در کل و در مقام استعمال، استفاده از اين لفظ براي کسي حساب و کتاب خاصي ندارد و ممکن است کسي به اجتهاد رسيده باشد ولي مرسوم نباشد که به او "آيت الله" بگويند.

    يا اينکه اصلاً برخي بزرگان کلاً از اين لفظ براي کسي خيلي به ندرت استفاده مي‏کنند مثل حضرت امام که غالباً به کسي آيت الله فلاني نمي‏گفتند.

    يا اينکه جالب است بدانيد خود حضرت امام را قبل از انقلاب و قبل از تبعيدشان به ترکيه ابتدا خيلي وقت‏ها "حاج آقا روح الله" صدا مي‏دند! در صورتي که هم اجتهاد ايشان مسلّم بود هم مرجعيتشان.

    بنابراين در کل، اينکه به کسي "آيت الله" بگويند بيا نگويند نه چيزي را براي کسي اثبات مي‏کند نه رد، نه چيزي به او اضافه مي‏شود نه کم. بنابراين شما اصلاً بگوييد آيت الله خامنه‏اي حجه الاسلام خامنه‏اي يا حتي آقاي خامنه‏اي، اين تأثيري در درجات علمي ايشان ندارد و اصلاً ملاک نيست.

    امّا راجع به بحث اجتهاد ايشان بايد عرض کنم در مورد درجه اجتهاد هم در هيچ کجا مرجع يا نهاد خاصي در حوزه‏ي علميه وجود ندارد که مثلاً تاييد کند که حالا فلاني مجتهد شده و مي‏تواند تقليد نکند يا مثلاً فتوا دهد؛ حتي خود استاد شخص هم اگر چنين حرفي بزند اعتباري ندارد و براي شاگرد ارزشي ندارد. اجتهاد درجه‏اي از توان علمي شخص است که خودش بداند که مي‏تواند تمام احکام شرع را از منابع آن استنباط کند و اگر کسي چنين تواني در خودش ديد مجتهد است، چه کسي تأييد کند چه نکند.

    در گذشته و بعضاً امروزه مرسوم بود وقتي استاد خارج فقه مي‏ديد شاگردش قريب الاجتهاد شده و ديگر به نظرش الاَن توانايي استنباط را دارد به شاگردش مي‏گفت "حَرُمَ عليکَ التّقليد" يعني تقليد بر تو حرام شد، به اين معني که تو ديگر مجتهدي و نبايد از کسي تقليد کني. اين کار استاد هم جنبه‏ي تشريفاتي دارد و اگر شخص داراي چنين توانايي در برخي احکام نباشد، حتي اگر بزرگترين مرجع تقليد هم به او چنين حرفي بزند، شخص مجتهد نمي‏شود.

    تمام اين مسائل را عرض کردم تا ديدي که در عوام در مورد اجتهاد و... وجود دارد در شما از بين برود.

    امّا گاهاً براي برخي مسائل اين ضرورت پيش مي‏آيد که اجتهاد شخصي تاييد شود، مثل بحث تعيين رهبري در مجلس خبرگان، بنابراين ديگر کلي گويي نمي‏کنم، در مورد خود آقاي خامنه‏اي، اوّلاً خود حضرت امام قبل از وفاتشان ايشان را براي رهبري پس از خودشان مناسب دانستند و اين مسئله از زبان آقاي هاشمي در صدا و سيما هم مطرح شد که تصوير ايشان در CD هايي که به نام "مستند امام روح الله" توسط صدا و سيما پخش شد وجود دارد. گذشته از اين هنگام تعيين رهبري توسط مجلس خبرگان تقريباً 80 نفر از فقها و مجتهدين با رأي مثبت به رهبري ايشان در حقيقت اجتهاد ايشان را نيز که يکي از شرايط رهبري در قانون اساسي است تأييد کردند. بنابراين در اجتهاد ايشان شکي نيست و در مورد آيت الله و غير آيت الله هم که توضيحات را عرض کردم.

    اطّلاعات و تحقيق بنده در اين زمينه در همين حد بود که فکر مي‏کنم کافي است، غير از اين هم اگر جناب "رفيق" مسئله بهتر و قابل مطرح کردني دارند خوب است بفرمايند که بنده هم استفاده مي‏کنم و فکر مي‏کنم که اگر همان ابتدا دانسته‏هايشان را در اختيار ما مي‏گذاشتند بهتر بود، اينجا جايگاه آزمايش دانسته‏هاي بنده که نيست! در مورد آيت الله ميلاني هم اطّلاعات خاصي ندارم.

    به هر حال باز هم از تأخير زياد به خاطر مشغله‏هايم عذرخواهي مي‏کنم و اميدوارم موفق باشيد.

    و السلام.

    آزادي، انتقاد ، مصلحت کدام موجود است؟
    پاسخ

    متشكرم.
    نانوايي و المپياد
    قضيه بروز شد
    www.ghazie.blogfa.com
    پاسخ

    متشكرم
    + پاسخ شبهه ناك به رفيق 

    سلام رفيق

    در مورد مطالب راوي من هم نظر شما رو دارم

    علاوه اينكه معمولا (تا اون جايي كه من اطلاع دارم) مجتهد شدن يك شخص همواره (حد اقل تا چند ده سال پيش كه من آمار دارم) با اجازه كتبي اجتهاد از يك مرجع تقليد ديگر، همراهه.

    در ضمن من از مهلت دو ماهه شما چندان سر در نميارم، خب اگه جواب داري بذار

    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيم. مطالبي رو دوباره قرار دادم، اميدوارم مفيد باشه.
    + رفيق 

    سلام به همگي!

    برادر يا خواهر عزيزم راوي! اومدم به اين وبلاگ سر بزنم جوابي كه شما به اين بنده خدا داديد رو خوندم! (سوالي پرسيده بود كه براي خودم هم پيش اومده بود اما زياد تا حالا بهش توجه نكرده بودم) بايد بگم كه من فكر ميكردم دليلي از اين محكمتر وجود داشته باشه! پاسخ شما به اين مساله كاملا ابتدائيه! چون همه در تلويزيون ديدن كه وقتي كه ميخواهند نتايج اتخاباتي را كه ايشان در آن نامزد شده اند را اعلام كنند ايشان را با عنوان حجه الاسلام و المسلمين خطاب ميكنند در صورتي كه تاريخي كه شما اعلام كرديد مربوط به قبل از آن ميباشد!

    دوم اينكه آيا ايشون كه به گفته ي شما درس خارج رو 32 سال قبل از سال 68 شروع كردن اين درس رو تموم هم كردن؟ يا فقط شروع كردن؟

    سوم اينكه فكر نميكنيد ساختن همچين ادله اي براي يك اتفاق از ايجاد اون اتفاق راحت تر باشه؟

    چهارم اينكه از اين به بعد سعي كنيد ادله ي محكمتري بياوريد چون خيلي اوقات دفاع ضعيف از يك موضع حق بدتر اون موضع رو تضعيف ميكنه!

    پنجم اينكه اين بنده خدا شبهه ناك هم همين كار رو كرده از شما دليل قانع كننده خواسته! هميشه براي اثبات دليل لازمه! مگه اينكه اينو يكي از اصول موضوعه تلقي كنيم!

    ششم اينكه (چون اسم آيت الله ميلاني اومد مجبور شدم بگم) اگه ميشه يه سابقه اي از مبارزات سياسي حضرت آيت الله ميلاني اون مرجع بزرگوار شيعه در اختيارمون قرار بديد

    هفتم اينكه آيت الله بودن ايشون دليل اي محكمي داره كه من براي اينكه ايشون از شما دليل خواسته اند به شما 2 ماه براي آوردن دليل مهلت ميدم در صورت ناتواني شما در ايجا ذكر خواهم كرد!

    خدا در اين جنگ نرم عليه خدا و حجت خدا (عجل الله تعالي فرجه) او را ياري نمايد

    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيم. سلام عليكم. مطالبي رو دوباره قرار دادم، اميدوارم مفيد باشه.

    سلام

    لز غيبت طولاني معذرت!

    پس من تو اين جنگ هيچكاره ام!

    ياحق

    بسم الله الرحمن الرحيم

    برادر يا خواهر عزيز سلام

    لطفاً به اين دو پارگراف، کوتاه و گذرا توجه کنيد:

    ايشون از دوره دبيرستان خواندن دروس حوزوي رو آغاز کردند. فقط در پنج سال و نيم دوره مقدمات و سطح رو تموم کردن، از 18 سالگي درس خارج فقه رو نزد آيت الله ميلاني تو مشهد شروع کردن و از سال 37 تحصيلات عالي رو تو قم شروع کردن. مهمترين استاداشون هم مرحوم آيت الله العظمى بروجردى، امام خمينى، شيخ مرتضى حائرى يزدى و علـّامه طباطبائى بودن که احتمالاً بيشتر يا همشون رو بشناسين.

    سال 43 هم به خاطر بيماري پدرشون دوباره به مشهد عزيمت کردن و تحصيل فقه و اصول رو ادامه دادند (آيت الله ميلانى هم يکي از استاداشون بود) و به تدريس هم پرداختن. درس تفسير و تيدئولوژي ايشون تو مسجد «كرامت» ، «امام حسن» و «ميرزا جعفر» معروفه.

    از سابقه سياسي و انقلابي ايشون که بگذريم مي بينيد که سابقه تحصيلات علمي حوزوي ايشون به خيلي قبل از انقلاب بر ميگرده يعني ايشون 32 سال قبل از سال 68 درس خارج رو که مقدمه مجتهد کامل شدن هست، شروع کردن!

    برادر يا خواهرم.

    فکر ميکنم براي راحتي خودتون و جلوگيري از ايجاد انحراف فکري براي خودمون بهتره که تو اين روزگار پرفريب شايعات زيادي رو که از اين طرف و اون طرف ميشنويم يه راحتي بهش توجه نکنيم و حداقل در برابر حرفاي از اين دست که شما فرمودين دليل قانع کننده بخوايم.

    موفق باشيد

    و السلام

    + يه شبهه ناك 

    سلام

    مدتيه اين شبهه كه بين جامعه رواج داره بد ذهنم رو به خودش مشغول كرده.

    اگه جواب بدي خيلي ممنونتم.

    اين كه ميگن ((آقاي خامنه اي تا قبل از 14 خرداد 68 حجه الاسلام بوده و بعد از اون يك شبه آيت الله شده ))

    پاسخ

    سلام عليكم. چند كلامي براتون تو نظر بالايي نوشتم.
    ساده‌ترين، كامل‌ترين و دقيق‌ترين تبيين از «جمهوري اسلامي».

    "آنك آويژه..." به روز شد.