• وبلاگ : نائب
  • يادداشت : کرسي‏هاي آزادانديشي راه بيندازيد تا حق خودش را نمايان کند.
  • نظرات : 4 خصوصي ، 11 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام عزيزم.


    1. کل مطلب برگرفته از مقاله آزادي تفکر و آزادي عقيده شهيد مطهري در کتاب "آينده انقلاب اسلامي" است. قطعا مباحث ايشان ريشه هاي عميق فلسفي-کلامي دارد که به همان منبع مراجعه کنيد. ضمن اينکه اگر مطلب را از قسمت هاي قبلي دنبال کرده باشيد به هيچ وجه در اين نوشتار آزادي تفکر برابر با آزادي عقيده گرفته نشده است. بلکه عقيده اي که مبتني بر تفکر اصيل و به دور از آفت باشد آزاد است. تازه پس از تفکيک آزادي عقيده از آزادي تفکر، در ادامه استاد با تفکيک آزادي تفکر از آزادي بيان مطلب را پي مي گيرد که ما هم ان شاالله در پست هاي بعدي درج مي نماييم.

    2. خطا در تفکر معلول عواملي است و جلوگيري از علت خودبخود مانع معلول مي شود. براي اين مطلب به بخش پاياني کتاب "انسان و ايمان" (ج1 جهان بيني) مراجعه کنيد كه در آنجا استاد به بحث آفات تفكر مي پردازد. ضمن اينکه حتي بالاتر از آن، يعني درمواردي که عقيده مبنايي فکري هم دارد اما در مختصات فکري خاص (مثل فلسفه ي غرب)، در اين موارد هم عقيده آزاد است به شرطي که ادامه ي مبحث رعايت شود. يعني عقايد به بحث آزاد گذاشته شده و همه تسليم احسن اقوال باشند.

    3. شرمنده عزيزم! وقت يار نيست! اگه ميخواي تو خبرنامه ثبت نام کن خودش خبرت کنه!

    ياعلي

    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيم. سلام عليكم. اولي رو منتظر پستهاي بعدي مي مونم تا ان شا الله ادامش، دومي رو هم ميام خدمتتون تا در وبلاگتون عرض كنم! خيلي ممنون و التماس دعا.