• وبلاگ : نائب
  • يادداشت : وظيفه ما شناخت سنكرهاي جنگ نرم است.
  • نظرات : 3 خصوصي ، 29 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    ...

    18- چه طور توانستيد از اين همه فاصله باطن من را هم بخوانيد؟! کسي که ادب بحث را رعايت مي‏کند اينطور بي اساس راجع به باطن ديگران هم قضاوت مي‏کند که «شما تظاهر مي كنيد كه اعتقاد داريد آقاي خامنه اي خالي از اشتباه نيست ولي در باطن ايشان را معصوم مي دانيد (البته اگر از گروه منفعت طلب نباشيد)»؟!

    مسئوليت قياس کلام معصومين (عليهم السلام) با نقل بيانات مقام معظم رهبري با خودتان اما تا وقتي دليل منصفانه و قابل قبولي وجود نداشته باشد حقيقتاً برايم مهم نيست درباره ظاهر و باطنم چطور فکر مي‏کنيد، اينها را هم از اين جهت عرض کردم که تمام اين بحث‏ها راجع مقام معظم رهبري را مي‏شد بدون مطرح کردن اين حرف‏ها و کاملاً دوستانه و با جوي صميمي هم پيش برد. به هر حال اگر واقعاً به دنبال علت اين روش کار در "نائب" هستيد مي‏توانيد به بند زير توجه کنيد:

    19- نه حضرت آيت الله خامنه‏‏اي را معصوم مي‏شمارم، نه هدف اين است که همچون قول معصومين (عليهم السلام) اين بيانات را نشر دهم. بلکه مقام معظم رهبري در جايگاه رهبري و به عنوان ولي فقيه، مطابق با نقشي که قرار است در اين نظام ايفا کنند، آرمان‏ها و اهداف و جهت‏گيري‏هاي مختلفي را در ابعاد مختلف و زمينه‏هاي مختلفي که براي پيشبرد نظام لازم است بيان مي‏کنند و خودشان نيز مطابق با آنها رهنمودهايي (يعني راهنمايي براي رسيدن به اهداف) را براي اقشار مختلف جامعه بيان مي‏کنند. واقعيت اين است (و خود مقام رهبري نيز اشاره داشته‏اند) که نظام براي رسيدن به آرمان‏ها و اهداف هنوز راه طولاني در پيش دارد و واقعيت ديگر اينکه اين اهداف و آرمانها و رهنمودهايي که از طرف رهبري تبيين مي‏گردد آنچنان که مورد انتظار است مورد توجه قرار نمي‏گيرد و دغدغه‏ها و آگاهي‏ها در بيشتر زمينه‏ها راجع به اين مسائل آنچنان که لازم است، نيست.

    هدف از تبيين موضوعي بيانات مقام معظم رهبري همين است که تا حد امکان اين راه‏ها و اين اهداف که بايد جهت‏گيري‏هاي کلي فعّاليت‏هاي کشور را مشخص کند، در زمينه‏هاي مختلف بيشتر مورد توجه قرار گيرد تا شايد ان شاء الله به رسيدن به اهداف و آگاهي عمومي کمکي شود.

    اين مسائل کلام رهبري را در کنار قول معصومين (عليهم السلام) قرار نمي‏دهد.

    20- اگر در جامعه هم کسي به عنوان "معصوم" با مقام معظم رهبري و حضرت امام (ره) برخود کند دچار گمراهي بزرگي شده و اين نوع باور همانطور که فرموديد گمراهي بزرگي است. اما از طرفي صِرف پيروي از ولي فقيه و رهبر يک جامعه، انتشار بيانات ايشان، حفظ احترامشان و... به معني معصوم شمردن او نيست و اگر در جامعه به قول و فرامين معصومين (عليهم السلام) کم توجهي مي‏شود نقيصه‏اي است که منافاتي با توجه و پيروي از رهبري جامعه ندارد. عقل هم جايگاه ويژه‏ي خود را از دست نمي‏دهد.

    21- در نهايت به نوعي بايد از شما تشکر هم بکنم! حقيقتاً بدون تعصب مطالبي که فرموديد را خواندم و مطابم را هم عرض کردم، شايد بهانه‏اي شد تا برخي حرف‏ها که گفتنشان لازم بود زده شود.

    عجّل الله تعالي فرج مولانا.

    التماس دعا.