• وبلاگ : نائب
  • يادداشت : وظيفه ما شناخت سنكرهاي جنگ نرم است.
  • نظرات : 3 خصوصي ، 29 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + طاقت بيار! (ادامه1) 

    3- در مورد بحث سوم گفتن اين نكته ضروري است كه اتفاقا كلي گويي در اين بحث بسيار لازم و ضروري بود زيرا بحث در مورد روال كار است نه يك فرد خاص ! بحث در مورد اين است كه يك فرد بايد چه شرايطي داشته باشد تا به عنوان كانديداي رهبري در مجلس خبرگان قرار گيرد ؟ اگر يكي از اين شروط اجتهاد است كه هست ! اجتهاد آن فرد چگونه تعيين مي شود ؟ در اين زمينه اشاره به اين نكته كافي است كه تاييد اجتهاد يك فرد(نه مجتهد بودن وي) شرايط و ضوابطي دارد و به اين بي قانوني كه شما فرموديد نيست .

    نكته دوم در مورد بحثي كه اشاره كرديد در باب آقاي هاشمي ، امام خميني و ... :

    انتظار داشتم بدون اين همه حاشيه رفتن به ذكر آن دليل مي پرداختيد و همين دليل را مي آورديد كه دليل بسيار درستي است !!! كه آقاي هاشمي كه در وثوق او هيچ شكي نيست ! (تلاش مي كنم در هنگام نوشتن اين متن در مورد چيزهايي كه در مناظرات در مورد آقاي هاشمي مطرح شد و همچنين نماز جمعه آخر آقاي هاشمي و... فكر نكنم) خودشان !!! از زبان خود امام خميني !!! شنيدند كه ايشان براي رهبري مناسب است !! در ضمن آقاي هاشمي در يكي از نماز جمعه هاي آن سالهادر مورد اجتهاد آقاي خامنه اي نيز گفتند :" با خود بنده ! ايشان در سر كلاس هاي اجتهاد حضور داشتند "

    البته بعد از در نظر گرفتن نكات زير ممكن است باز هم اين دليل براي عده اي قابل پذيرش باشد ! :

    الف) آقاي هاشمي ! اين حرف را زده اند !

    ب) اگر امام خميني مي خواستند مطلب به اين مهمي را به مردم بگويند چرا خودشان نگفتند ؟ و اگر نمي خواستند ، آقاي هاشمي چه كاره بودند كه از زبان امام خميني اين را به مردم بگويند !(وصيت نامه امام را به خاطر داريم كه گفتند هيچ گونه نقل قولي از من را نپذيريد مگر آنكه صداي ضبط شده من باشد و يا دست نوشته ام)

    ج) به فرض گفتن امام خميني آيا گفتن ايشان كفايت مي كند ؟

    د) در صورت كفايت چرا در قانون اساسي انتخاب رهبر بر عهده مجلس خبرگان قرار گرفته ، در صورتي كه گفتن رهبر قبلي مبني بر مناسب بودن يك فرد براي رهبري كفايت مي كند ؟

    4- اما در مورد راي دادن 80 نفر بايد بگم كه صلاحيت يك فرد براي رهبري از جمله اجتهادش قبل از نامزد شدن براي راي گيري در موردش بايد بررسي شود پس بايد گفت ايشان به تعبير جناب "شبهه ناك " اصلا قبل از راي گيري يك شبه " آيت الله " شده بودند و بعد راي گيري صورت گرفت . پس راي اين مجتهدين كه حالا از روي حرف آقاي هاشمي اين راي را داده بودند يا چيز ديگر اصلا در اين باب قابل اعتنا نيست .ضمن اينكه انگار شما گفتيد نظر اشخاص ديگر در مورد اجتهاد مهم نيست.

    نكته دوم : اينكه شما مي گوييد 80نفر آيت الله بودن و نيز مجتهد بودن كسي كه تا پيش از آن حجت الاسلام بوده است را تاييد كرده اند تعبيير ديگر همين جمله ي " ايشان را يك شبه آيت الله كرده اند " مي باشد ، كه جناب "شبهه ناك" هم از ابتدا با آن اشاره كرده اند .

    5- اما يك دليل ديگري كه خود حقير براي اين موضوع به ذهنم رسيد و بايد در اين باب به جناب " شبهه ناك " عزيز عرض كنم اين است كه شما در نظامي زندگي مي كنيد كه حفظ نظام در آن از اوجب واجبات است (يا همان هدف وسيله را توجيه مي كند خودمان!) در نظامي با اين پيش فرض اگر روزي شما ببينيد كه كسي كشته شود يا كسي كتك يخورد يا كسي دروغ بگويد يا به تعبير شما كسي يك شبه" آيت الله "شود اصلا نبايد تعجب كنيد. چون ممكن است اين فعاليت ها در راستاي حفظ نظام صورت گرفته باشد . اما چه كسي اينكه نظام با چه چيزي حفظ مي شود را تشخيص مي دهد ؟ معلوم است ؟ آن كسي كه قدرت در دستش است . پس اگر شما گذاره اول يعني كه حفظ نظام از اوجب واجبات است را بپذيريد ديگر جاي اين سوالات براي شما باقي نمي ماند.

    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيم. سلام. مطالبي را در مورد مطالبي که فرموديد در نظرات بالاتر قرار دادم. اميدوارم با حوصله مطالعه بفرماييد.