نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( جمعه 88/11/2 :: ساعت 10:34 صبح)

  • جوانهاى عزیز مراقب باشند، مواظب باشند که هرگونه کار بىرویه‌‌‌اى، کمک به دشمن است. [...] در شرائطى که دشمن با همه‌‌‌ى وجود، با همه‌‌‌‌ى امکاناتِ خود درصدد طراحى یک فتنه است و می‏خواهد یک بازى خطرناکى را شروع کند، باید مراقبت کرد او را در آن بازى کمک نکرد. خیلى باید با احتیاط و تدبیر و در وقت خودش با قاطعیت وارد شد.

    دستگاه‌‌‌‌هاى مسئولى وجود دارند، قانون وجود دارد؛ بر طبق قانون، بدون هیچگونه تخطى از قانون، بایستى مُرّ قانون به صورت قاطع انجام بگیرد؛ اما ورود افرادى که شأن قانونى و سمت قانونى و وظیفهى قانونى و مسئولیت قانونى ندارند، قضایا را خراب می‏کند.

    خداى متعال به ما دستور داده است: «و لایجرمنّکم شنئان قوم على ان لاتعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوى».(1) بله، یک عده‌‌‌‌اى دشمنى می‏کنند، یک عده‌‌‌‌اى خباثت به خرج می‏دهند، یک عده‏اى از خباثت‌‌‌کنندگان پشتیبانى می‏کنند - اینها هست - اما باید مراقب بود. اگر بدون دقت، بدون هضم، انسان وارد برخى از قضایا بشود، بى‌‌‌‌گناهانى که از آنها بیزار هم هستند، لگدمال می‏شوند؛ این نباید اتفاق بیفتد. من برحذر می‏دارم جوانهاى عزیز را، فرزندان عزیز انقلابىِ خودم را از اینکه یک حرکتى را خودسرانه انجام بدهند؛ نه، همه چیز بر روال قانون.

     

    (1) مائده: 8؛ «... و البته نباید دشمنىِ گروهى شما را بر آن دارد که عدالت نکنید؛ عدالت کنید که آن به تقوا نزدیکتر است ...»

    مقام معظم رهبری – 19/10/88 - دیدار مردم قم (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)