نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( جمعه 88/9/20 :: ساعت 10:32 عصر)

  • من به شما [درباره محاکمه و مجازات مجرمان پشت پرده‏ی حوادث بعد از انتخابات] عرض بکنم؛ در قضایائى به این اهمیت، با حدس و گمان و شایعه و این چیزها نمی‏شود حرکت کرد.

    ما این انقلاب و این نظام عظیم را محصول مجاهدت یک ملت بزرگ و فداکارى‏هاى عظیم جوانانى می‏دانیم که چه در دوره‏ى انقلاب، چه در دوره‏ى دفاع مقدس، چه بعد از آن تا امروز فداکارى کردند؛ مثل خود شماها، که در صحنه‏هاى مختلف حضور دارید و گاهى کارهاى بزرگى انجام می‏گیرد. نمیتوانیم تداوم این نظام را و حرکت کلى این نظام را در سطحى که تصمیم‏گیرى کلان رهبرى در او لازم است، به حدس و گمان و این چیزها مبتنى کنیم.

    این را شما بدانید، هیچگونه اغماضى از جرم و جنایت وجود نخواهد داشت؛ منتها ما - یا من یا شما، فرق نمی‏کند؛ چه شما که دانشجو هستید و زبانتان باز است و راحت حرف می‏زنید، چه من که یک مجموعه‏اى از تجربه و سالهاى متمادى کارکرد در میدان را با خودم همراه دارم؛ در این جهت با هم فرقى نداریم - نمیتوانیم حکم کنیم که باید دستگاه قضا اینجور قضاوت کند؛ نه، دستگاه قضا باید نگاه کند، اگر دلائلى براى مجرمیت کسى، چه در زمینه‏ى سیاسى، چه در زمینه‏ى اقتصادى، چه در زمینه‏ى مفاسد گوناگون پیدا کرد، بر طبق او حکم کند.

    این شایعاتى که شما شنیده‏اید، بنده هم خیلى از این شایعات را می‏شنوم؛ ممکن است بسیارى از این شایعات مطابق واقع هم باشد و انسان شواهد و قرائنى هم برایش داشته باشد؛ اما قرینه و شاهد متفرق نمیتواند جرمى را علیه کسى اثبات کند؛ به این نکته توجه داشته باشید. لذا اینجور نیست که فرض کنیم یک مجرم قطعىِ پشت پرده‏اى وجود دارد که دستگاه بنا دارد از جرم او به یک دلیلى بگذرد.

     

    مقام معظم رهبری – 4/6/88 - بیانات در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)