نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( جمعه 88/9/6 :: ساعت 8:4 عصر)

  • در نظام اسلامى محدودیتى که به وجود مى‌آید، که این محدودیت بر طبق فطرت انسانىِ زنانه است؛ هم براى مردها محدودیت است، به یک کیفیتى؛ هم براى زنها به کیفیت دیگرى محدودیت است، کمک کننده‌ى به این است که نیروهاى آنها هرز نرود و حتى‌المقدور در جهت درستى به کار بیفتد؛ که آن وقت نتیجه‌اش می‏شود رشد فکرى و علمى و عملى در جامعه‌ى زنان، که امروز شاهدش هستیم.[...]

    اینکه گفته می‏شد - و البته هنوز هم بعضى‌ها با غفلتِ تمام می‏گویند - مگر می‏شود با حجاب و با رعایت حدود شرعى و اسلامى، جامعه‌ى زنان رشد کند، تکلیف مسأله‌ى زن در نظام اسلامى چه می‏شود، این جواب عملى‌اش، جواب عینى‌اش، همین وجود مجموعه‌ى عظیم نخبگان زن در جامعه‌ى ماست، که هیچ وقت ما در کشور چنین وضعى را نداشتیم؛ در دوره‌ى طاغوت هم نبوده، قبل از آن هم که وضع تعلیم و تربیت از جهت دیگرى اشکال داشته. امروز در نظام اسلامى بحمداللَّه این فراهم است. حالا تعداد بیشتر برگزیدگان دختر در دانشگاه‌ها و امثال آن، اینها مسائل درجه‌ى دو است؛ مسأله‌ى درجه‌ى یک این است که همین مجموعه‌ى زنان نخبه توانسته‌اند در نظام جمهورى اسلامى در بخشهاى مختلف بدرخشند.

     

    مقام معظم رهبری – 13/4/86 – بیانات در جمع زنان نخبه در آستانه‏ی سالروز میلاد حضرت زهرا (س) (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)