نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( جمعه 88/8/15 :: ساعت 11:38 صبح)

  • در واقع ملت بزرگ ما، با حضور هشتاد و پنج درصدى در صحنه [ی انتخابات دهم ریاست جمهوری]، بیعت دوباره‏اى با انقلاب کردند، بعد هم رئیس جمهورى را انتخاب کردند با قریب بیست و پنج میلیون رأى، که این هم یک نصاب جدیدى براى دولت و براى رؤساى جمهور ما بود. و اینها پیام داشت؛ هم آن حضور هشتاد و پنج درصدى - چهل میلیونى - پیامهائى در خود دارد، هم این انتخاب قریب بیست و پنج میلیونى. اینها پیام دارد و باید این پیامها را فهم کرد. و اگر دولتى و مسئولانى این پیامها را درست درک بکنند و نخبگان و زبدگان سیاسى جامعه با تأمل در این پیامها بنگرند، خیلى از گره‏هایشان حل خواهد شد؛ مشکلاتشان حل خواهد شد.

    یکى از اساسى‏ترین حرفهائى که در این انتخابات ملت ما زد - و در واقع باید گفت انقلاب ما زد - این بود که جمهوریت خودش را با فریاد قوى اثبات کرد. در واقع این حضور هشتاد و پنج درصدى، پتک جمهوریت بود بر سر دشمنانى که دائم علیه انقلاب هِى حرف زدند، علیه اسلام حرف زدند، در پایه‏هاى جمهوریت نظام به خیال خودشان خدشه کردند. آن حضور قوى، نشان‏دهنده‏ى این معنا بود.

    بعد هم ملاحظه کردید که در اظهارات نامزدهاى محترمى که وارد این میدان شدند، غالباً دم از پیروى خط امام و گرایش به ارزشها، دلبستگى به ارزشها در بیاناتشان بود؛ اگرچه حالا در بعضى از موارد حرفى زده میشد که منطبق با این کلى نبود، اما همه آنچه که میگفتند و آنچه که مطرح می‏کردند، می‏خواستند این را نشان بدهند که دلبستگى به راه امام، به خط امام، به انقلاب، به پایه‏هاى انقلاب وجود دارد. این خیلى حرف مهمى است. این نشان‏دهنده‏ى این است که همه احساس کردند که ملت ایران به این سمت گرایش دارد.این جهت کلىِ حرکت ملت ایران را نشان می‏داد؛ یعنى جهت اسلامیت، جهت هضم بودن و مطیع بودن در مقابل امر الهى‏اى که امام بزرگوار ما مظهرش بود.

    بنابراین، آن جمهوریت نظام و این اسلامیت نظام، با این انتخابات هر دوى اینها تثبیت شد؛ تأیید شد. اینها پیامهاى مهمى است؛ اینها را باید درک کرد و باید این پیامها را فهم کرد.

     

    مقام معظم رهبری – 18/6/88 - بیانات در دیدار اعضاى هیئت دولت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)