نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( شنبه 88/2/12 :: ساعت 4:12 عصر)

  • نفس وجود این مجموعه‌ى بانوان نخبه در رشته‌هاى مختلف [...] نشان‌دهنده‌ى موفقیت نگاه نظام اسلامى و نگاه اسلام به زن است.

    ما این همه زن نخبه در دوره‌ى حاکمیت طاغوت نداشتیم. این، حرف من است و بر این اصرار دارم. امروز عدد مطلق و نسبى محققین زن، اساتید زن، دانشمندان زن در رشته‌هاى مختلف، متفکرین و نویسندگان زن که در رشته‌هاى گوناگون فکر مى‌کنند، صاحب‌نظرند و قلم می‌زنند، ادباى زن، شعراى زن، هنرمندان زن - قصه‌نویس‌ها، شاعرها، نقاش‌ها - بمراتب بیشتر از دوره‌ى طاغوت است؛ یعنى آن دوره‌اى که به نام طرفدارى از زن، حجاب و عفاف و وجود فاصله‌ى بین زن و مرد را بکلى از بین برده بودند و روزبه‌روز هم این بى‌بندوبارى را ترویج می‌کردند؛ حتّى در مواردى از کشورهاى اروپائى هم بدتر و تندتر عمل می‌کردند.

    امروز ما در نظام جمهورى اسلامى و زیر پوشش حجاب، زیر چادر، زیر مقنعه، این تعداد عظیم نخبه‌ى فکرى، علمى، عملى، فعال سیاسى، صاحب‌نظران فرهنگى و هنرى داریم. آن روز بخشى از بخشها و بعضى از ابعاض این مجموعه را هم ما نداشتیم؛ بسیار محدود بودند. این، یک نظریه‌اى درست عکس آن چیزى را که درصدد بودند القاء کنند، احیاء می‌کند و او اینکه آن کیفیت ترویج بى‌بندوبارى نه فقط به معناى رشد دادن به زن، به معنویات زن، به استعدادهاى زن نیست، بلکه سرگرم کردن زن به آنچه که لوازم آن، کیفیت زندگى است - آرایشهاى گوناگون و گرفتارى‌هاى گوناگونِ جنبى‌اى که این کارها دارد - خودش مانع حرکت به سمت کمال و تعالى زنان است.

     

    مقام معظم رهبری – 13/4/86 – بیانات در جمع زنان نخبه در آستانه‏ی سالروز میلاد حضرت زهرا (س) (دریافت متن کامل)