نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( شنبه 88/1/22 :: ساعت 6:26 عصر)

  • من به شما برادران و خواهران عزیز - که فرزندان من هستید - مؤکداً توصیه مى‏کنم که به عمق‏ها توجه کنید و آن را بطلبید؛ از ظواهر هم دست نکشید.

    این خطاست که کسى خیال یا توهم کند که باید باطن را درست کرد، ظاهر مهم نیست؛ نخیر، همین ظاهر، انسان را به وادى‏هاى گوناگونى مى‏کشاند. ظاهر دینى، ظاهر اسلامى، پایبندى به تعبد دینى، همین مجالس دعا، همین مجالس توسل به ائمه (علیهم‏السّلام) لازم است؛ منتها همه‏ى اینها را با دانایى همراه کنید.

    در مجلس روضهخوانى و سینه‏زنىِ بسیج وقتى شعر خوانده مى‏شود، باید با معنا، با مضمون، جهتدار و همراه با درس باشد. وقتى در آن‏جا سخنرانى مى‏شود، باید در جهت تعمیق فکر و اندیشه باشد. وقتى نماز جماعت مى‏خوانید، نماز شما باید همراه با توجه به پروردگار و خشوع در مقابل او باشد. وقتى اعتکاف مى‏کنید، وقتى روزه مى‏گیرید، وقتى اجتماعات مذهبى تشکیل مى‏دهید، باید همراه با توجه به خداى متعال و همراه با اخلاص باشد. کلید موفقیت اینهاست.

    اگر این نباشد، همان چیزى بر سر انسان خواهد آمد که دیدید بر سر عدهیى آمد. عده‏ای در اول انقلاب خیلى تند و داغ و پُرشور بودند، اما متأسفانه فکر دینى آنها عمق نداشت؛ با اولین باد سردى که از طرف تبلیغات دشمنان آمد، برگ و بار انقلابى‏شان ریخت و جوشش انقلابى‏شان تمام شد! بعضى‏ها صدوهشتاد درجه این طرف غلتیدند. من یک‏وقت به یکى از این آقایان گفتم که شماها اوایل انقلاب در زمینه‏ى مسائل اقتصادى چپِ چپ بودید و ما از تندروى‏هاى چپگرایى شما را منع مى‏کردیم؛ اما الان شما رفته‏اید منتهاالیه جهت مقابل، و شده‏اید راستِ راست! ما همان‏جایى که قبلاً بودیم، ایستاده‏ایم و باز شما را از تندروى‏هاى راست‏گرایانه منع مى‏کنیم! این به‏خاطرِ نداشتن عمق است؛ به این دلیل است که ریشه‏ى اعتقادى و فکرى وجود ندارد.

    کسى‏که ریشهى اعتقادى دارد، براساس اعتقادش حرکت مى‏کند و در میدان‏هاى گوناگون مى‏ایستد. اگر جبهه است، مى‏رود شهید یا جانباز مى‏شود و با رنج دائمِ بدنى و با ملامت‏ها مى‏سازد. اگر هم از جبهه برمى‏گردد، ایمان خود را در میان تندبادهاى گوناگون حفظ مى‏کند؛ این آدمِ عمیق است. ما از این‏گونه آدمهاى متکى به عمق هم کم نداریم. بعضى هم نه؛ متکى به عمق نبودند. بنابراین باید به تفکر اسلامى و تفکر بسیجى عمق داد.

     

    مقام معظم رهبری – 5/3/84 - دیدار دانشجویان بسیجى (دریافت متن کامل)