نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( شنبه 88/1/22 :: ساعت 6:25 عصر)

  • نظارت بر زیرمجموعه هم خیلى مهم است. من اصرار و تأکید دارم که شما دوستان عزیز - که مسئولان بالا و مدیران ارشد هستید - مسأله‏ى نظارت بر زیرمجموعه‏ى خودتان را بسیار اهمیت بدهید. چشمهاى بینا و بصیر و باز شماست که وقتى در دائره‏ى مسئولیتتان می‏چرخد، می‏تواند صحت کار و پیشرفت کار را تضمین کند. اگر چنانچه شما غفلت کردید، ممکن است در همان بخشى که غفلت کرده‏اید نابسامانى انجام بگیرد.

    مجموعه‏هاى انسانى مثل ماشین نیستند که انسان یک دکمه‏اى را بزند و این ماشین به خودى خود شروع کند به کار کردن. مجموعه‏هاى انسانى مجموعه‏هایى از ارادهها، فکرها، نظرها، سلیقهها و خواهشهاى نفسانى صحیح و غلط هستند. خب، این چیزى را که شما تصمیم گرفتید، تدبیر کردید و بناست در مجموعه‏ى شما انجام بگیرد، ممکن است یکجا با یک مانعى از همین خواهشها و فکرها و سلیقه‏ها و اراده‏هاى گوناگون برخورد بکند و متوقف بشود. مثل یک جریان آبى که به یک سنگى برخورد می‏کند؛ یک جریان باریک، به یک ریگ هم برخورد کند برمی‏گردد. خب، باید این مانع را برطرف کنید. این نمی‏شود مگر با نظارت. نظارت، بسیار مهم است.

    خود آقاى رئیس‏جمهور هم همین‏جور. البته نظارت رئیس‏جمهور نسبت به وزرا، با استقلال وزرا در کارشان نباید تنافى پیدا کند. چون وزرا مسئولیت قانونى دارند و از مجلس رأى اعتماد گرفته‏اند و باید استقلال داشته باشند. لیکن این نظارت حتى در مورد وزرا هم وجود دارد. استقلال عمل آنها محفوظ، اما نظارت رئیس‏جمهور هم با شدت تمام بایستى انجام بگیرد. یکى هم این است.

     

    مقام معظم رهبری -2/6/87- دیدار رئیس‏جمهوری و اعضاى هیئت دولت (دریافت متن کامل)