نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( شنبه 87/6/23 :: ساعت 3:52 عصر)

  • مى‏دانید نبى اعظم اسلام مسلمانها را - چه در دوران مکه (سیزده سال) و چه در دوران تشکیل حکومت در مدینه - از چه گذرگاههاى لغزنده و دشوارى عبور داد و به آن قله‏ها رساند؟ یک چنین حرکت عظیمى، کار هیچ انسانى نبود. آن مردمى که هیچى نمى‏فهمیدند و از اخلاق انسانى هیچ بویى نبرده بودند. پیغمبر اینها را به انسانهایى تبدیل کرد که فرشتگان الهى در مقابل عظمت و نورانیت آنها احساس حقارت مى‏کردند. استقامت، این است.

    امروز ما احتیاج به استقامت داریم. ما هم از یک طرف، جاذبه‏هاى زندگى رنگارنگ، دلها و هوسهاى ما را برمى‏انگیزد. ما در دوران انقلاب، چقدر آدمها دیدیم که دلها و اعتقادهاى خوبى داشتند؛ اما در مقابل راحت‏طلبى، شهوات، قدرت و مقام، تعریف این و آن، و تهدید دشمن طاقت نیاوردند، به یک طرف لغزیدند و به معارضان و احیاناً معاندان راه خدا تبدیل شدند. بنابراین ایستادگى لازم است. در مقابل دشمن هم ایستادگى لازم است.

    دشمن تهدید مى‏کند، وعید و وعده مى‏دهد، دائم عظمت خود را به رخ جامعه‏ى اسلامى و پیشرو مى‏کشد، با زبان زور صحبت مى‏کند و احیاناً زبان زور را با برخى شیرینى‏هاى وعده‏هاى فریبنده در هم مى‏آمیزد تا اینکه دلها را گمراه کند. استقامت کردن در مقابل فریبها و تهدیدهاى دشمن، هنر بزرگى است که اگر یک ملت این هنر را داشته باشد، آن وقت به قله مى‏رسد؛ به جایى که دیگر دشمن فایده‏اى در تهدید نمى‏بیند و مجبور است با او بسازد یا در مقابل او تسلیم شود.

    ملت ما این بخش از قضیه را از اول انقلاب تا امروز، خوب عمل کرده‏اند و ایستادگى کرده‏اند. شما بسیجیها یکى از نمونه‏هاى برجسته‏ى این استقامتید.

     

    مقام معظم رهبری - 6/1/85 - دیدار عمومی بسیجیان