• وبلاگ : نائب
  • يادداشت : وظيفه ما شناخت سنكرهاي جنگ نرم است.
  • نظرات : 3 خصوصي ، 29 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     
    + طاقت بيار! 

    سلام

    مجبور شدم براي روشن شدن بحث نظرهاي قبلي را در اينجا دوباره ذكر كنم

    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيم. سلام عليکم. براي زياد نشدن قسمت نظرات اين نوشته، نظراتي که به صورت تکراري اينجا ذکر کرديد را حذف و در اولين متن در پاسخ شما لينک دسترسي به آنها را قرار دادم.

    حافظ گفته بود:

    خواهم كه پيش ميرمت اي بي وفا طبيب

    بيمار باز پرس كه در انتظارمت

    حافظ جواب داد:

    طبيب عشق مسيحا دم است و مشفق ليك

    چو درد در تو نبيند كه را دوا بكند؟

    پايدار باشي رفيق

    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيم. سلام سعيد جان. خيلي ممنون، شما هم موفق باشي. التماس دعا.
    + منتظر 
    به نام خدا
    ابتدا از مدير وبلاگ كه زحمت كشيدند و فرمت pdf سخنان را در وبلاگ قرار دادند كمال تشكر را دارم. و در ضمن بايد خاطر نشان كنم كه همچنان در انتظار قسمتي مناسب براي يوالات و جوابها در خارج از " نظرات هر متن " هستم ، تا به ياري خدا بيشترين استفاده را در جهت بهره گيري از مطالب مناسب وبلاگ و نظرات ارجمند دوستان در مورد متن ها و همچنين سوالات و جواب هاي ارائه شده نماييم .

    در ضمن در مورد جناب " بنده " و همچين " مدير وبلاگ جناب راوي " لازم مي دونم كه چند نكته رو خطر نشان كنم :
    1- جناب " بنده " حق با شما بود منم اول كه اون پاسخ رو شنيدم فكر كردم كه واقعا دقيقا تعريفي صحيح از "آيت ا..." در حوزه وجود نداره و نياز به هيچ لازمه اي است ! اما خوب در واقع اين طور نيست و مي دانيم كه لازمه" آيت ا..." شدن مجتهد شدن هست .
    2- جناب " راوي " بند 2 كه در پاسخ به "بنده" داديد رو خيلي بهتر از متن نوشته شده در مورد " آيت ا... " و... كه نوشتيد بود ، ممنون كه واضح تر بيان كرديد
    3- جناب " راوي " و "بنده " عزيز ، از اينكه همواره پويا به دنبال شفاف سازي مسائل هستيد تا بهره لازم را بتوانيم از مسائل بگيريم و در خودسازي مطمئن قدم بگذاريم تا بتوانيم يكي از غلامان صاحب الزمان (عج) باشيم ، كمال تشكر و قدرداني را دارم و خواهش مي كنم سعي شود بيانات و يا اعمال به گونه اي باشند تا هدف آنها به واضح مشخص باشد .

    با تشكر

    التماس دعا
    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيم. سلام. خواهش مي كنم، ان شاء الله از يكي از دوستانم كه وب نويسي بلد هستند كمك مي گيرم و قسمتي كه مي فرماييد رو تو وبلاگ ايجاد مي كنم، چون خودم بلد نيستم. اگر منظور از عرايضم، روشن تر شده خدا رو شكر، منتظر جناب " بنده " هم هستم. از شما هم كه پيگير مباحث هستيد بسيار ممنونم. محتاجم به دعا.

    بسم الله الرحمن الرحيم

    سلام عليكم

    چند مسئله هست كه عرض مي كنم:

    1- شما سوالي كه جناب "شبهه ناك" در پستهاي قبلي پرسيده بودند و بحثي كه پيش اومده بود رو خونديد كه اين طور برداشت كردين؟

    2- شايد منظورم رو در ارتباط با حوزه علميه درست نرسوندم، اتفاقا عرض بنده اين بود كه در خود محيط حوزه اين گونه هست كه اگر به كسي اين لفظ رو براي كسي استفاده كنند بدين معني است كه اون فرد به درجه اجتهاد رسيده. اما نه به اين معني كه حتما اگر كسي مجتهد شد به او آيت الله بگويند. (اميدوارم تفاوتش رو متوجه شده باشيد). بنابراين برخلاف تلقي كه از حوزه كردين، اين مسئله در حوزه تعريف شده است.

    اين تشريح رو هم براي جناب "شبهه ناك" انجام دادم كه اطلاعات ايشون در اين باره بيشتر شود و خود اين مسئله نه در رد چيزي راجع به مقام معظم رهبري بود و نه در دفاع از ايشون.

    2- جناب "شبهه ناك" در باره اين اطلاق لفظ "آيت الله" براي مقام معظم رهبري پرسيده بودند كه بنده اون توضيحات رو راجع به اين مسئله و اجتهاد ايشون عرض كردم، اينكه كجاي كار اغراق شده يا خلاف واقع گفته شده كه آشفته شدين نمي دونم، بهتره انتقاد خودتون رو روشن راجع به عرايض من بفراييد تا اگر مسئله اي هست بحث كنيم.

    3- راجع به دوچيز بنده شك ندارم، يكي اينكه بنده نياز به اصلاح نفس دارم و اينكه خدا خودش حافظ بندگان خوب خودش از جمله مقام رهبري كوتاهي نمي كنه. اما اينكه اصلاح نفس من چه ارتباطي به اين مسائل داشت نمي دونم!

    4- بنده از چيزي كه قابل دفاع باشه دفاع مي كنم و سعي مي كنم براي دفاعم دليل روشن داشته باشم، اين اشكالي داره؟ البته اگر كسي در مخالفت دليل روشن و صحيح بياره مي پذيرم و تعصب بي مورد ندارم. مقام معظم رهبري هم معصوم نيستند كه لزوماً عاري از هرگونه اشتباهي باشند، پس شايد انتقادي هم وارد بشه، خود ايشون هم بارها فرمودند كه از ايشون انتقاد ميشه به دستشون هم مي رسه و بررسي هم مي كنند. اما با تمام اين مسائل بنده از مسائل قابل دفاع محكم دفاع مي كنم، اين اشتباهه؟

    5- اگر اشتباهي در نوع مباحث و مسائل مطرح شده ميبينيد كه اصلاحش به سودمند شدن وبلاگ كمك ميكنه بنده از شنيدنش واقعاً خوشحال ميشم و پيشاپيش هم از اينكه اون رو مطرح بكنيد ازتون تشكر مي كنم.

    6- محتاجم به دعا!

    + بنده 

    با سلام

    با توصيفاتي كه شما از حوزه علميه داشتين ميشه اين طور گفت كه جاي بي در و پيكري ست.

    بنظر من شما با اين كار سعي داشتين يه مسئله رو توجيه كنين.در ضمن بنظرم شما خيلي دوست دارين از آقاي خامنه اي دفاع كنين . ايشون در راس حكومت جمهوري اسلامي هستند . خداوند هم در دفاع از حقوق بندگان خوبش كوتاهي نمي كنه . پس شما سعي كنين در اصلاح نفس خودتون تلاش كنين كه با اين تفاسير تحقيقا بهش نيازمنديد (البته اگر با اين نوشتار دنبال هدف ديگه اي هستين ، كه مسئله فرق مي كنه).

    التماس دعا

    سلام. ممنون از پستهاي مفيدتون. اين ديدار با خبرگان واقعا خيلي تامل برانگيزه
    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيم. سلام. خواهش مي كنم، وظيفه است.
    هزار و سيصد و سمنان؛ روايتي از درون.
    "نردبام خيال" به روز شد.
    + متظر 
    با تشكر از جناب راوي ، منتظر فرمت pdf سخنان هستم .
    راستي درخواست ديگري هم دارم كه اگر مقدور باشد و انجام بشود كمال تشكر را از جنابعالي خواهم داشت ، خود براي بهبود و استفاده بيشتر ما از مطالب و زحمات جنابعالي خواهد بود ، لذا خواستارم در صورت امكان جايي براي سوالهاي مطرح شده دوستان و جوابها قرار دهيد تا اين سري بحث هاي متوالي روند خود را تا نتيجه عالي خويش طي كنند و چندان مناسب نيست كه اينگونه سوال و پاسخ ها در قسمت نظرات هر پست (كه اكثرا به موضوع پست ربطي ندارند) آورده شوند و يا نياز به تكرار و باز نويسي باشد و يا آنكه گاهي به دست فراموشي سپرده شوند .
    با تشكر مجدد و قدرداني زحمات جنابعالي ، همچنان منتظر نوشته هاي ارزشمند شما براي مطالعه و تفكر بيشتر هستم . ممنون.
    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيم. سلام. خواهش مي كنم، وظيفه بود. پرسش و پاسخ هم چشم ان شاء الله. در ضمن نسخه pdf هم آماده شد. التماس دعا

    بسم الله الرحمن الرحيم

    سلام

    پاسخ شما را هم چندي پيش در قسمت نظرات همان نوشته كه الآن آرشيو شده نوشته بودم اما گويا مطالعه نفرموديد،

    ابتدا از تاخير زياد پوزش مي‏خواهم و اميدوارم هنوز پيگير باشيد.

    ابتدا راجع به اطلاق لفظ "آيت الله" عرض کنم که در محيط علمي حوزه علميه مرسوم است که اين لفظ را به اشخاصي نسبت دهند که به درجه اجتهاد رسيده‏اند، اما در کل و در مقام استعمال، استفاده از اين لفظ براي کسي حساب و کتاب خاصي ندارد و ممکن است کسي به اجتهاد رسيده باشد ولي مرسوم نباشد که به او "آيت الله" بگويند.

    يا اينکه اصلاً برخي بزرگان کلاً از اين لفظ براي کسي خيلي به ندرت استفاده مي‏کنند مثل حضرت امام که غالباً به کسي آيت الله فلاني نمي‏گفتند.

    يا اينکه جالب است بدانيد خود حضرت امام را قبل از انقلاب و قبل از تبعيدشان به ترکيه ابتدا خيلي وقت‏ها "حاج آقا روح الله" صدا مي‏دند! در صورتي که هم اجتهاد ايشان مسلّم بود هم مرجعيتشان.

    بنابراين در کل، اينکه به کسي "آيت الله" بگويند بيا نگويند نه چيزي را براي کسي اثبات مي‏کند نه رد، نه چيزي به او اضافه مي‏شود نه کم. بنابراين شما اصلاً بگوييد آيت الله خامنه‏اي حجه الاسلام خامنه‏اي يا حتي آقاي خامنه‏اي، اين تأثيري در درجات علمي ايشان ندارد و اصلاً ملاک نيست.

    امّا راجع به بحث اجتهاد ايشان بايد عرض کنم در مورد درجه اجتهاد هم در هيچ کجا مرجع يا نهاد خاصي در حوزه‏ي علميه وجود ندارد که مثلاً تاييد کند که حالا فلاني مجتهد شده و مي‏تواند تقليد نکند يا مثلاً فتوا دهد؛ حتي خود استاد شخص هم اگر چنين حرفي بزند اعتباري ندارد و براي شاگرد ارزشي ندارد. اجتهاد درجه‏اي از توان علمي شخص است که خودش بداند که مي‏تواند تمام احکام شرع را از منابع آن استنباط کند و اگر کسي چنين تواني در خودش ديد مجتهد است، چه کسي تأييد کند چه نکند.

    در گذشته و بعضاً امروزه مرسوم بود وقتي استاد خارج فقه مي‏ديد شاگردش قريب الاجتهاد شده و ديگر به نظرش الاَن توانايي استنباط را دارد به شاگردش مي‏گفت "حَرُمَ عليکَ التّقليد" يعني تقليد بر تو حرام شد، به اين معني که تو ديگر مجتهدي و نبايد از کسي تقليد کني. اين کار استاد هم جنبه‏ي تشريفاتي دارد و اگر شخص داراي چنين توانايي در برخي احکام نباشد، حتي اگر بزرگترين مرجع تقليد هم به او چنين حرفي بزند، شخص مجتهد نمي‏شود.

    تمام اين مسائل را عرض کردم تا ديدي که در عوام در مورد اجتهاد و... وجود دارد در شما از بين برود.

    امّا گاهاً براي برخي مسائل اين ضرورت پيش مي‏آيد که اجتهاد شخصي تاييد شود، مثل بحث تعيين رهبري در مجلس خبرگان، بنابراين ديگر کلي گويي نمي‏کنم، در مورد خود آقاي خامنه‏اي، اوّلاً خود حضرت امام قبل از وفاتشان ايشان را براي رهبري پس از خودشان مناسب دانستند و اين مسئله از زبان آقاي هاشمي در صدا و سيما هم مطرح شد که تصوير ايشان در CD هايي که به نام "مستند امام روح الله" توسط صدا و سيما پخش شد وجود دارد. گذشته از اين هنگام تعيين رهبري توسط مجلس خبرگان تقريباً 80 نفر از فقها و مجتهدين با رأي مثبت به رهبري ايشان در حقيقت اجتهاد ايشان را نيز که يکي از شرايط رهبري در قانون اساسي است تأييد کردند. بنابراين در اجتهاد ايشان شکي نيست و در مورد آيت الله و غير آيت الله هم که توضيحات را عرض کردم.

    اطّلاعات و تحقيق بنده در اين زمينه در همين حد بود که فکر مي‏کنم کافي است، غير از اين هم اگر جناب "رفيق" مسئله بهتر و قابل مطرح کردني دارند خوب است بفرمايند که بنده هم استفاده مي‏کنم و فکر مي‏کنم که اگر همان ابتدا دانسته‏هايشان را در اختيار ما مي‏گذاشتند بهتر بود، اينجا جايگاه آزمايش دانسته‏هاي بنده که نيست! در مورد آيت الله ميلاني هم اطّلاعات خاصي ندارم.

    به هر حال باز هم از تأخير زياد به خاطر مشغله‏هايم عذرخواهي مي‏کنم و اميدوارم موفق باشيد.

    بسم الله الرحمن الرحيم

    سلام عليكم،

    پاسخ شما را چندي پيش در قسمت نظرات يك نوشته ديگر نوشته بودم اما گويا مطالعه نفرموديد، پس از عذر خواهي از شما بابت تاخير،

    1- بنده شايد صحبتهاي مقام معظم رهبري را زياد مطالعه كرده باشم، اما متآسفانه در شعر و تحليل آن تخصصي ندارم و شعري كه فرموديد را خوانده بودم و اين سوال براي خودم هم پيش آمده بود، اما اگر اجازه بفرماييد از دو سه نفر كه احتمال مي دهم مطلع باشند سوال مي كنم و به شما عرض مي كنم.

    2- آدرس ايميل در بنر وبلاگ بزرگ تايپ شده و زير اين نظر هم نوشته شده، اينجا هم مي نويسم:

    nayeb_parsiblog@yahoo.com

    موفق باشيد.

    به نام خدا

    27 درجه تا قبله

    اين روزها هفته اي نبوده است که علمدار زمان را روي صحفه تلويزيون نبينيم وپاي صحبت هايش ننشينيم ،ماه هاي گذشته،يکي از حساس ترين روزهاي سپري شده براي انقلاب اسلامي بوده ،دشمنان دوست نما وحتي دوستان جاهل،با لوس آنجلس نشين ها و ساکنان جزيره انگليس ،هم دست شده بودند براي يک انقلاب مخملي.

    نصرت خداوند وبصيرت مردم با هدايت وسکانداري رهبر فرزانه انقلاب اين توطئه را خنثي کرد.با نگاهي گذرا به رهنمودهاي ماه هاي گذشته مقام عظماي ولايت،بهترين راهنماي مادر اين بحران خواهد بود.

    1- در نصرت خدا شک نکنيد. 5/5 (دفتر رهبري)

    2- بصيرت خود را بالا ببريم .

    3- در شناخت دشمن خطا نکنيد.

    4-بدون تعصب حقايق را روشن کنيد.

    5-خواص،عامه مردم را آگاه کنند.

    براي مشاهده مابقي به بلاگ مراجعه فرمائيد

    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيم. سلام. بسيار عاليست و از اطلاع رساني شما متشكرم. التماس دعا
    + منتظر 
    جناب مدير وبلاگ ، لطفا سخنان را به طور کامل با يک لينک دانلود راحت و اگر مقدور است با فرمت pdf در وبلاگ خود قرار دهيد.
    با تشکر
    التماس دعا
    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيم. سلام. چشم. هميشه اين كار را در با فرمت doc انجام مي دادم، اين بار مشكلي در فايل هاي متني ايجاد شده بود و اصلاح كردم به همين دليل تأخير افتاد. pdf هم چشم، به زودي ان شاء الله.
    دشمن، همان عنصرى است كه مى‏خواهد يك ملت و يك كشور را از ابزارهاى اقتدارش تهيدست كند.ابزارهاى اقتدار و عزّت كنونى ملت ما چيست؟...
    در مقابل اينها، خودتان را، خانواده‏‌هايتان را، افراد زير دست و عناصر مرتبط با خودتان را مصونيت ببخشيد...
    ادامه کلامش را در کلامش... ببينيد.
    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيم. سلام. متشكرم.
    سوال از شما .جواب هم از خوننده هاي اين وب.به شما .هر سوالي داري که مي دونم زياد هم هستند جاي ان همينجاست که مطرحش کني .جوابش را با دوستان خوننده شريک شويد اين يک بحث بسيار آزاد و دوستانه است .
     <      1   2