نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( جمعه 88/10/18 :: ساعت 3:44 عصر)

  • معارضه‌‌ى با نظام، یک سابقه‌‌ى سى ساله در این انقلاب دارد؛ چیز جدیدى نیست. اَشکال معارضه گوناگون بوده است، اما همیشه بوده است؛ شدتاً، ضعفاً، متناسب با وضعیت ما در داخل بوده. هر جا احساس کردند و هر وقت احساس کردند می‏توانند حضور قوى‌‌ترى پیدا کنند، ضربه‌‌اى را که می‏توانستند - به خیال خود - وارد کردند. و انقلاب هم در طول این سى سال در مقابل این ضربات ایستاده است؛ نه فقط ضعیف نشده، بلکه روز به روز بحمداللَّه کشور و نظام جمهورى اسلامى قوى‌‌تر هم شده.


     مقام معظم رهبری – 2/7/88 - دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/9/20 :: ساعت 10:19 عصر)

  • بله، اگر دشمنی‏های دشمنان مستکبری که کیان خود را با پدید آمدن انقلاب اسلامی در خطر می‏دیدند، سیستم ظالمانه‏ی حاکم بر دنیای امروز، سیستم سیاسی و اقتصادی، اگر دشمنی اینها نبود، این مقصود [حکومت اسلامی] خیلی زودتر از این حاصل شده بود. ولی خوب این هم یک واقعیت است. این دشمنی ها هم یک واقعیت است. با توجه به همین واقعیت‏ها باید حرکت را برنامهریزی کرد، طراحی کرد و پیش رفت، انتظار نباید داشته باشیم که دشمنی روبروی ما نباشد. این دشمن بوده و هست و خود وجود این دشمنی، بدیهی است که یک مقدار موانعی ایجاد می‏کند. اما حالا عرض خواهم کرد که کار و جاده مستقیم صراط الهی هنوز و همچنان دعوت می کند روندگان پراستقامت را که بروند و قلههای تازه‏ای را فتح کنند، آنها شما هستید.

     

    مقام معظم رهبری - 17/5/81 - دیدار با دانش‌آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل: فرمت doc ،فرمت pdf)



  • راوی ! ( پنج شنبه 88/9/5 :: ساعت 9:50 عصر)

  • دشمنان ما؛ دشمنان انقلاب، دشمنان نظام جمهورى اسلامى، چند خط را دارند دنبال میکنند که این در تبلیغاتشان و در کارى که انجام می‏دهند، واضح هم هست؛ اینها چیزهاى پوشیده و پنهانى نیست؛ باید در ذهن خودمان اینها را جمع‌‌بندى کنیم:

    [1] یکى این است که نشانه‌‌هاى امید را مخدوش کنند؛ مورد خدشه قرار بدهند، که از جمله همین انتخابات بود. حضور هشتاد و پنج درصدى مردم، یک چیز امید بخشى است، یک چیز مهمى است؛ [...] این خیلى نقطه‌‌ى قوت مهمى است. سعى شد این نقطه‌‌ى قوت را تبدیل کنند به نقطه‌‌ى ضعف؛ این مایه‌‌ى امید را تبدیل کنند به مایه‌‌ى تردید، مایه‌‌ى یأس. این کار خصمانه‌‌اى است. [...]

    [2] یکى از خطوط کارى اصلى دشمن، همین مسئله‌‌ى تفرقه است؛ [...] بسیار مسئله‌‌ى مهمى است. مسئله‌‌ى اتحاد ملت و کارى که براى ایجاد تفرقه دارد انجام میگیرد، بسیار مسئله‌‌ى مهمى است. ما نشانه‌‌هاى وحدت عمومى مردم را داریم مى‌‌بینیم. شما نماز جمعه‌‌ها را در ماه رمضان دیدید، روز قدس را دیدید، نمازهاى عید فطر را دیدید؛ چه عظمتى! انسان وقتى نگاه میکند - نه فقط در تهران، در مشهد، در اصفهان، در کرمان، در تبریز، در مناطق مختلف - منظره، منظره‌‌هاى بى‌‌نظیرى است؛ اصلاً شاید در طول تاریخ اسلام، هرگز نماز عید فطر با این عظمت، با این شُکوه‌‌هاى عجیب - در نقاط مختلف یک کشور، نه فقط در یک شهر - دیده نشده! ما امروز اینها را داریم؛ اینها همه نشانه‌‌ى وحدت است؛ نشانه‌‌ى همدلى مردم است؛ نشانه‌‌ى این است که یک مرکز مشترکى وجود دارد که مردم على‌‌رغم اختلافات جزئى و فرعى‌‌اى که با هم دارند، در گرایش و انتماء [یعنی وابستگی و انتساب] به این اصل، متفق‌‌اند؛ دلشان متوجه این مرکز است؛ که این مرکز هم دین است، اصول اسلامى است، ارزشهاى والاست، دین خداست. این، خیلى چیز مهمى است.

    [3] مسئله‌‌ى بعدی - این خط دیگرى است که به نظر ما دشمن بر روى او هم دارد سرمایه‌‌گذارى میکند - منصرف کردن ذهن مردم از دشمنىِ دشمن است. ما هرگز منکر نیستیم که در نارسائى‌‌هاى گوناگون و مشکلات فراوانى که بر سر راه جامعه و افراد پیش مى‌‌آید، تقصیرهاى شخصى و تقصیرهاى اجتماعى، از درون وجود دارد؛ در این هیچ تردیدى نیست؛ کسى این را منکر نیست. «ما أصابک من حسنة فمن اللَّه و ما أصابک من سیئة فمن نفسک»؛ [ نساء: 79] اینکه معلوم است؛ دشمن هم اگر ضربه‌‌اى به ما زد و این ضربه کارى شد، این هم «من نفسک» است؛ در این شکى نیست. در جنگ احد هم که دشمن حمله کرد و ضربه زد، در حقیقت مسلمانها از خودشان ضربه خوردند؛ در این که بحثى نیست؛ منتها نکته این است که اگر انسان بخواهد ضربه نخورد، باید نقش دشمن را ببیند. یکى از لوازم توجه و ملاحظه براى ضربه نخوردن، دیدن دشمنى است که میخواهد به ما ضربه بزند؛ از این ما را نباید غافل کنند. خط اغفالِ بخصوص خواص و نخبگان از تأثیر دشمن، یکى از خطوط القائى و تبلیغاتى دشمن است.

    [...] این محورهائى که عرض شد این خطوط دشمن را ما در عمل خودمان و در اظهارات خودمان باید محاسبه کنیم و باید اینها را در محاسبات خودمان بگنجانیم، که اگر اظهارنظرى هم میخواهیم بکنیم، با توجه به اینها باشد؛ عمل و اقدامى میخواهیم بکنیم، با توجه به اینها باشد؛ ببینیم آیا داریم به دشمن کمک می‏کنیم یا نه. این به نظر من چیز مهمى است.

     

    مقام معظم رهبری – 2/7/88 - دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf )



  • راوی ! ( پنج شنبه 88/9/5 :: ساعت 9:43 عصر)

  • بیداری اسلامی و توقعات بسیار بالای ملتهای اسلامی، که ناشی از حرکت انقلاب اسلامی در ایران است، بزرگترین دردسر مستکبرین و استثمارگران دنیاست. و این یک واقعیتی است که وجود دارد و آن را کاری هم نمی‌توانند بکنند. چیزی هم نیست که با بمب اتم و اسلحه بشود علاجش کرد. هر چه زور و سلاح بیشتر بکار ببرند، بیشتر بی‌آبرو می‌شوند. هر شهادتی که بدست دشمنان اسلام بوجود بیاید، بیشتر مردم را علیه آنها تحریک می‌کند. و وجود و حضور آنها را در منطقه و ادامه نقشه‌هاشان را در منطقه مشکل‌تر می‌کند.

     

    مقام معظم رهبری - 13/6/82 – بیانات در جمع دانش‌آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( شنبه 88/8/9 :: ساعت 7:11 عصر)

  • دانشگاه باید بهوش باشد. دانشجوى مؤمن و مسلمان و دانشجوئى که به کشورش علاقه‏مند است و دانشجوئى که به آینده‏ى کشور و آینده‏ى نسل خودش دلبسته است، باید هوشیار باشد.

    بدانید اینها دارند طراحى می‏کنند؛ البته شکست می‏خورند. من الان به شما عرض میکنم، اینها در نهایت شکست می‏خورند؛ اما درجه‏ى بیدارى و هوشیارى من و شما میتواند در میزان خسارت و ضررى که وارد میکنند، تأثیر بگذارد. اگر هوشیار باشیم، نمیتوانند صدمه و ضررى بزنند. اگر غفلت کنیم، احساساتى بشویم، بى‏تدبیر عمل کنیم، یا خواب بمانیم و اینجور عوارض به سراغمان بیاید، ضرر و زیان و هزینه بالا خواهد بود؛ ولو در نهایت موفق نخواهند شد.

     

    مقام معظم رهبری – 4/6/88 - بیانات در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( سه شنبه 88/6/31 :: ساعت 11:23 صبح)

  • شما نگاه کنید ببینید آن کسانى که می‏خواهند وحدت ملت ایران را به هم بزنند، کى‏ها هستند؟ بدانید که اینها عوامل دشمنند؛ یا خودشان از متن دشمن دارند حرف می‏زنند، یا سرانگشت دشمنند؛ برو برگرد ندارد.


     مقام معظم رهبری – 22/2/88 – بیانات در جمع مردم استان کردستان (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( سه شنبه 88/6/31 :: ساعت 11:22 صبح)

  • در کار اتحاد ملى و مقابله‏ى با جنگ روانى دشمن، همه باید هوشیار باشند. ملت ایران به فضل پروردگار این توانائى را دارد که از خطرات عبور کند؛ از آنچه که دشمن آن را تهدید می‏داند، عبور کند. دشمن چشم دوخته است به نقاط اختلاف در میان ملت بزرگ ایران، براى برجسته کردن موارد اختلاف یا ایجاد کردن موارد اختلاف. [...] دشمن تصوّر می‏کند می‏تواند با چالشهاى انتخاباتى، بین مردم ما جدایى و تفرقه بیندازد. ما به حول و قوه‏ى الهى همین انتخابات [...] را وسیله‏ى دیگرى براى رشد و عزت این ملت قرار خواهیم داد.


     مقام معظم رهبری 14/3/86 - مراسم هیجدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینى (ره)



    <      1   2   3   4   5      >