نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( جمعه 89/3/21 :: ساعت 6:31 عصر)

  • در عدالت، هم عقلانیت بایستى مورد توجه باشد، هم معنویت.

    [...] اگر معنویت با عدالت همراه نباشد، عدالت می‏شود یک شعار توخالى. خیلى‏ها حرف عدالت را می‏زنند، اما چون معنویت و آن نگاه معنوى نیست، بیشتر جنبهى سیاسى و شکلى پیدا می‏کند.

    دوم، عقلانیت. اگر عقلانیت در عدالت نباشد، گاهى اوقات عدالت به ضد خودش تبدیل می‏شود؛ اگر درست در باب عدالت محاسبه نباشد. خیلى از کارها را گاهى بعضى از این گروه‏هاى تند و افراطى توى این کشور به عنوان عدالت کرده‏اند، که ضد عدالت شده. اتفاقاً حالا همان تندىهاى آن حضرات موجب شده که خود آنها صد و هشتاد درجه گرایشهایشان عوض بشود! جور دیگرى حرف بزنند، جور دیگرى فکر کنند، جور دیگرى عمل بکنند. بنابراین در عدالت، عقلانیت شرط اول است؛

     

    مقام معظم رهبری – 18/6/88 - بیانات در دیدار اعضاى هیئت دولت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)

     



  • راوی ! ( جمعه 89/2/10 :: ساعت 7:48 صبح)

  • از همه مبتلابه‏تر [بین مصادیق عدالت]، همین مسئله‏ى عدالت اقتصادى و عدم توزیع عادلانه‏ى ثروت عمومى و درآمد عمومى ملّى بین آحاد جامعه است که نمونه‏هاى فراوانى دارد که زیاد است و یکى‏اش همین یارانههاست که ما خودمان یارانه می‏دهیم؛ به فقیر کمتر می‏دهیم، به غنى بیشتر می‏دهیم! الاَن اینجور است دیگر.

    الان یارانه‏هائى که دولت دارد می‏دهد، بیت‏المال دارد می‏دهد، به فقرا داریم کمتر یارانه می‏دهیم، به اغنیاء بیشتر داریم می‏دهیم.

     

    مقام معظم رهبری – 18/6/88 - بیانات در دیدار اعضاى هیئت دولت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( چهارشنبه 89/1/25 :: ساعت 2:2 عصر)

  • عدالت فقط عدالت در مسائل اقتصادى نیست، یک بخش عمده‏اش مسئله‏ى اقتصاد است. در قضاوت‏ها، در داورى‏ها، در نگاه‏ها، در نظرها، در اظهارات، در موضعگیرى‏ها، همه بایستى شاخص عدالت را در نظر داشته باشیم.

     

    مقام معظم رهبری – 18/6/88 - بیانات در دیدار اعضاى هیئت دولت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/12/21 :: ساعت 1:31 عصر)

  • [توصیه دیگر به دولت دهم] ادامهى رویکردهاى اساسىِ قبلى این دولت است؛ چون این دولت ادامه‏ى دولت قبل است دیگر. شما رویکرد عدالت داشتید. از مسئله‏ى عدالت دست برندارید؛ این قضیه‏ى عدالت را دنبال کنید. و مسئله‏ى فسادستیزى، حمایت از طبقات ضعیف، سادهزیستى، نگاه به مناطق دوردست و محروم، توجه به مشکلات گوناگون مردم. اینها اصولى است که اگر رعایت بشود و بر اینها پاى فشرده بشود، هم خدا را راضى میکند، هم مردم را از هر مسئول و از هر نظامى خشنود و دلشاد میکند. اینها را ادامه بدهید.

     

    مقام معظم رهبری – 18/6/88 - بیانات در دیدار اعضاى هیئت دولت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/12/21 :: ساعت 1:29 عصر)

  • عدالت هم یک واژه‏ى بسیار عمیق و وسیعى است که بایستى خطوط اصلى آن را جستجو و پیدا کرد.

    به نظر ما عدالت، کاهش فاصله‏هاى طبقاتى است، کاهش فاصله‏هاى جغرافیائى است. اینجور نباشد که اگر یک مرکزى، یک استانى، یک شهرى، یک کوره دهى از مرکز دور است، در یک نقطه‏ى دور جغرافیائى کشور قرار گرفته است، دچار محرومیت باشد؛ اما آنجائى که نزدیک است، برخوردار باشد؛ این عدالت نیست. هم فاصله‏هاى طبقاتى باید برداشته شود، فاصله‏هاى جغرافیائى باید برداشته شود، هم برابرى در استفاده‏ى از امکانات و فرصتها باید به وجود بیاید.

    همه‏ى آحاد کشور، آن کسانى که استعداد دارند، آن کسانى که امکان دارند، بتوانند از امکانات عمومى کشور استفاده کنند. اینجور نباشد که نورچشمى‏ها مقدم باشند و افراد متقلب و خدعهگر جلو بیفتند. کارى کنیم که افراد گوناگون کشور، همه بتوانند در برابر امکانات کشور، از فرصت برابر استفاده کنند.

    البته اینها آرزوهاى بزرگى است، لیکن دستیافتنى است؛ دستنیافتنى نیست. اگر تلاش کنیم و کار کنیم، میتوانیم به آن برسیم. سخت است، اما شدنى است.

     

    مقام معظم رهبری – 1/1/88 - اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/12/14 :: ساعت 12:18 صبح)

  • این سه خواسته‏ی بزرگ برای یک کشور که از جوانهای با همتی برخوردار باشد اینهاست که بتوانند به «عدالت و آزادی و استقلال» دست پیدا بکنند. هم کمیت جوان و هم انگیزه و همت جوان مهم است. یعنی این دو، در تعداد زیاد جوان و شور ایمانی در جوانها کشور ما جمع شده است. انگیزه ایمانی، اسلامی، دینی چیزی است که جوان را وادار به پیگیری عدالت، پیگیری آزادی و پیگیری استقلال می‌کند.

     

    مقام معظم رهبری - 13/6/82 – بیانات در جمع دانش‌آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/9/6 :: ساعت 7:50 عصر)

  • بدون عدالت، پیشرفت مفهومى ندارد و بدون پیشرفت هم عدالت مفهوم درستى پیدا نمی‏کند؛ باید هم پیشرفت باشد و هم عدالت. اگر بخواهید الگو بشوید و این کشور براى کشورهاى اسلامى الگو بشود، بایستى گفتمان حقیقى و هدف والایى که همه براى او کار می‏کنند، این باشد.

     

    مقام معظم رهبری -2/6/87- دیدار رئیس‏جمهوری و اعضاى هیئت دولت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



       1   2   3      >