نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( یکشنبه 89/10/26 :: ساعت 8:33 عصر)

  • شعارها و بافته‌هاى ذهنى غربى‌ها در مورد زن، هیچ نتوانسته جلوى ظلمى را که در خانواده و بیرون خانواده در طول تاریخ به زنها می‌شده - که هنوز هم می‌شود - بگیرد. اگر فرض کنیم بشود در جامعه‌اى از مظلومیت زنان - که این مظلومیت هم یک علل طبیعى و قهرى دارد - جلوگیرى کرد، فقط در سایه‌ى اخلاق و قانون و تهذیب و تهذب مردان است. اما امروز در غرب مطلقاً از این خبرى نیست. آزار زنان، فشارهاى گوناگون جسمانى و آزارهاى روحى بر زنان در غرب، آمارهائى که الان دارند می‌دهند، بمراتب از کشور خود ما و از جاهائى که ما اطلاع داریم، بیشتر است. بنابراین جلوى آن مشکل را هم نتوانستند بگیرند، از این طرف هم این همه ضایعه ایجاد کردند.

     

    مقام معظم رهبری – 13/4/86 – بیانات در جمع زنان نخبه در آستانه‏ی سالروز میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) (دریافت متن کامل: فرمت doc   ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( یکشنبه 89/10/19 :: ساعت 5:19 عصر)

  • اسلام برخلاف آنجورى که همیشه در نظامهاى طاغوتى وجود داشته است که با چشم دیگرى اصلاً به زن نگاه میکردند، به زن شخصیت میدهد.

    در اسلام وقتى براى مؤمن نمونه میخواهند مشخص بکنند، نمونه‌ى زن معین میکنند. «و ضرب اللَّه مثلا للّذین امنوا امرأت فرعون»؛ [تحریم: 11] این نفر اول، «و مریم ابنت عمران» [تحریم: 12]، نفر دوم؛ نمونه براى للذین آمنوا، دو زن. نمونه براى للذین کفروا هم دو زن: «امرأت نوح و امرأت لوط کانتا تحت عبدین من عبادنا ... فخانتاهما». [تحریم: 10] یعنى زن را نه فقط محور و عبرت و آئینه‌اى براى زنان، بلکه براى کل جامعه قرار میدهد. میشد یک مرد انتخاب بکنند. نه، این در مقابله‌ى با آن نگاه انحرافى و غلطى است که نسبت به زنان وجود داشته. این نگاه، همیشه هم تحقیرآمیز نبوده؛ اما همیشه غلط بوده.

     

    مقام معظم رهبری - 28/7/88 - دیدار جمعى از بانوان قرآن‌پژوه کشور (دریافت متن کامل: فرمت doc    ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( پنج شنبه 89/5/7 :: ساعت 6:19 عصر)

  • در واقع، خانواده را هم زن به وجود مى‌آورد و اداره مى‌کند؛ این را بدانید. آن عنصر اصلىِ تشکیل خانواده، زن است، نه مرد. بدون مرد، ممکن است خانواده‌اى باشد. یعنى اگر فرض کنیم در خانواده‌اى، مرد خانواده حضور نداشته باشد، یا از دنیا رفته باشد، زن خانواده اگر عاقل و با تدبیر و خانه‌دار باشد، خانواده را حفظ مى‌کند؛ اما اگر زن از خانواده‌اى گرفته شد، مرد نمى‌تواند خانواده را حفظ کند. بنابراین، خانواده را زن حفظ مى‌کند.

     

    مقام معظم رهبری - 20/12/1375 - اجتماع زنان خوزستان



  • راوی ! ( جمعه 89/3/21 :: ساعت 6:30 عصر)

  • دانشگاه‌ها را دختران دانشجوى ما پر کرده‌اند؛ محیطهاى علمى را حضور زنان به شکل شگفت‌آورى واضح و آشکار کرده. این چیست؟ این چه پدیده‌اى است؟ این چه حقیقتى است؟ کِى ما در کشور این همه عنصر پژوهشگر و محقق و عالم و باسواد و اهل تبلیغ و اهل ترویج از زنان داشتیم؟ در گذشته‌ى تاریخ ما هرگز چنین چیزى وجود نداشته. بله، تک و توکى، دانشمندانى از زنان، برجستگانى بوده‌اند، لیکن نه به معناى حضور چشمگیر و غالب در همه‌ى جامعه. این مخصوص دوران جمهورى اسلامى است؛

    این به برکت حاکمیت اسلام در این کشور است که زنان در عرصه‌ى حضور علمى، اینجور خودشان را دارند نشان میدهند و این برجستگى‌ها را پیدا میکنند. این جزو افتخارات نظام جمهورى اسلامى است. اینى که من مکرر در جمعهاى دانشجوئى و در جمعهاى جوان گفتم که در قضیه‌ى زن، ما در مقابل ادعاهاى غربى‌ها دفاع نمیکنیم، ما حمله میکنیم و غرب باید از خود در قضیه‌ى زن دفاع کند، نه اسلام، براى این است.

     

    مقام معظم رهبری - 28/7/88 - دیدار جمعى از بانوان قرآن‌پژوه کشور (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( چهارشنبه 89/2/29 :: ساعت 9:33 عصر)

  • بدانید امروز زنان کشور ما مسئولیتشان سنگین است. مسئولیت مضاعفى که امروز شما دارید، همین است که نگاه غلط به مسأله‌ى زن و مرد را تصحیح کنید. نگاهى که امروز دنیاى غرب سعى میکند در مسأله‌ى زن و مرد القاء کند، نگاه غلطى است، نگاه باطلى است؛ این به پایمال شدن ارزشهاى بسیارى در جوامع بشرى منتهى خواهد شد، که الان دارد گوشه‌هائى از آن نشان داده میشود، دیده میشود، و در جوامع ما به طریق اولى. این نگاه را باید تصحیح کنید.

     

    مقام معظم رهبری – 13/4/86 – بیانات در جمع زنان نخبه در آستانه‏ی سالروز میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( شنبه 89/2/4 :: ساعت 6:43 عصر)

  • خودِ ورود بانوان در مسائل تحقیقى و علمى - که این دیگر مخصوص مباحث قرآنى نیست - قابل توجه است. بنده معمولاً مجلاتى را که در کشور منتشر می‏شود - مجلات علمى؛ علمى، تحقیقى؛ علمى، ترویجى - نگاه می‏کنم؛ مرور می‏کنم و در همه‌ى رشته‌هائى که مجلات ما - که حاوى مطالب جدید هستند - بر گرد آنها مطلب می‏نویسند، انسان مى‌بیند شمار نویسندگان و پژوهشگران زن در آنها، شمار برجسته‌ى قابل توجهى است. در علوم حوزوى، در فقه، در فلسفه، در مسائل دانشگاهى، در علوم انسانى، علوم طبیعى، حضور زنان در کشور ما حضور بارز و برجسته‌اى در همه‌ى بخشهاى علمى است.

     

    مقام معظم رهبری - 28/7/88 - دیدار جمعى از بانوان قرآن‌پژوه کشور (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( چهارشنبه 89/1/25 :: ساعت 2:4 عصر)

  • مسئولیتهائى هست که [بین زن ومرد] مشترک است. همانطور که گفتیم، مسئولیت حضور در جامعه و فهمیدن دردهاى عمومى جامعه و سعى در علاج دردهاى عمومى جامعه، مخصوص مرد و مخصوص زن نیست؛ زنها هم نمیتوانند شانه‌شان را از این مسئولیت خالى کنند. اگر زنها باید در این زمینه کارى انجام بدهند، البته باید انجام بدهند، محدودیتى هم وجود ندارد.

     

    مقام معظم رهبری – 13/4/86 – بیانات در جمع زنان نخبه در آستانه‏ی سالروز میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



       1   2   3   4      >