نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( چهارشنبه 89/1/25 :: ساعت 1:22 عصر)

  • مراقب باشید، مواظب باشید، نمی‏شود هر کسى را بمجرد یک خطائى یا اشتباهى گفت منافق؛ نمیشود هر کسى را بمجرد اینکه یک کلمه حرفى برخلاف آنچه که من و شما فکر می‏کنیم، زد، بگوئیم آقا این ضدّ ولایت فقیه است. در تشخیص‏ها خیلى باید مراقبت کنید.

     

    مقام معظم رهبری- 4/9/88 - بیانات در دیدار جمع کثیرى از بسیجیان کشور (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf


  • راوی ! ( پنج شنبه 89/1/12 :: ساعت 4:36 عصر)

  •  این را هم شما خیال نکنید که حالا بنده چون رئیس صدا و سیما را انتخاب می‏کنم، همه‌ى برنامه‌هاى صدا و سیما را مى‌آورند، دانه دانه بنده نگاه کنم، امضاء کنم. نخیر، از خیلى از برنامه‌هاى صدا و سیما بنده راضى هم نیستم؛

     

    مقام معظم رهبری – 6/8/88 - دیدار جمعى از نخبگان علمى کشور (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( پنج شنبه 89/1/12 :: ساعت 11:1 صبح)

  • حالا یکى از سؤالها این بود که چرا علنى موضع نمی‏گیرید؟ چون لازم نیست علنى موضع گرفتن؛ چه لزومى دارد؟ علنى موضع گرفتن نسبت به یک نقطه‏ى ضعف در یک مسئول، شما خیال می‏کنید که چقدر کمک می‏کند به حل آن مشکل؟ هیچى. گاهى اوقات هست که انسان اگر یک چیزى را بدون علنى کردن دنبال علاجش باشد، بهتر علاج خواهد شد، تا اینکه یک چیزى را انسان جنجالى کند.

    بله، یک وقت هست که هیچ چارهاى جز علنى شدن نیست؛ آنجا بله، انسان علنى می‏کند؛ لیکن اینجور نیست که تصور بشود اگر چنانچه یک ایرادى، اشکالى در مجموعه‏ى مسئولین اجرائى کشور وجود دارد و رهبرى با آنها مخالف است، حتماً بایستى این را در بلندگوها بیان کند؛ نه، گاهى اوقات مصلحت قطعى در این است که انسان یک چیزى را علنى نکند.
    حالا اینجا نگوئید آقا حقیقت و مصلحت. این تقابل حقیقت و مصلحت جزو آن حرفهاى محکم نیست. خود مصلحت هم یکى از حقائق است. اینجور نیست که هرچه اسم مصلحت رویش بود، این یک چیز منفى‏اى باشد. بعضى اینجور خیال می‏کنند: آقا مصلحتاندیشى می‏کنید؟ خوب، بله، گاهى انسان مصلحت‏اندیشى می‏کند. خود مصلحتاندیشى یکى از حقائقى است که باید به آن توجه داشت؛ این جزو مسلّمات و واضحات اسلام است.

    [...] صلاح نیست گاهى اوقات انسان یک چیزى را علنى کند. فرض کنید یک نقطه‏ى اشکال کوچکى هست، این را ده برابر بزرگش کنند، مایه‏ى ناامیدى و مایه‏ى سیاهنمائى و اینها قرار بدهند؛ چه لزومى دارد؟ خوب، انسان این را به شکل دیگرى حل می‏کند. بنابراین موضع نگرفتن علنى، ناشى از این علل منطقى و معقول است.

     

    مقام معظم رهبری – 4/6/88 - بیانات در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/8/15 :: ساعت 11:24 صبح)

  • یا تأویل یا توجیه یا تفسیرهاى مِن عندى [از بیانات رهبری]؛ هیچ کدامِ اینها درست نیست. من حرفم همانى است که دارم می‏گویم. آنچه را که بر طبق مصلحت کشور و مصلحت نظام نباید گفت، نمی‏گوئیم؛ نه اینکه خلافِ آن را بگوئیم، بعد بخواهیم در یک جلسه‏ى خصوصى، مثلاً فرض کنید آن خلاف‏گفته را تصحیح کنیم؛ نخیر، اینجور نیست.

    بله، بسیارى از مسائل هست که گفتنِ آن بر مسئولان کشور حرام است؛ نباید بگویند. ما اگر همه‏ى آن چیزهائى را که می‏دانیم، بگوئیم، فقط شما که نمی‏شنوید، آنهائى که دشمن شما هستند، آنها هم می‏شنوند. [...] بلاشک نباید برخى از مطالب را گفت. اما آنچه را که نباید گفت، نباید گفت؛ نه اینکه باید خلاف آن را گفت و در اذهان شوب ایجاد کرد؛ شائبه‏اى به وجود آورد. قبلاً این روشن باشد، معلوم باشد؛ حرف ما همانى است که از ما می‏شنوید؛ چه در نماز جمعه، چه در دیدارهاى عمومى، چه در دیدارهاى دانشجوئى و دیدارهاى گوناگونِ اختصاصىِ دیگر.

     

    مقام معظم رهبری – 17/7/86 - دیدار دانشجویان نخبه، برتران کنکور و فعالان تشکلهاى سیاسى فرهنگى دانشگاهها‏ (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)