نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( یکشنبه 88/5/4 :: ساعت 8:58 عصر)

  • یک ملت اگر اهل خدا هم نباشد، دین و قیامت را هم قبول نداشته باشد و بخواهد به عزّت برسد، باید هزینه کند؛ بخواهد به استقلال برسد، باید هزینه‏ى آن را بپردازد؛ بخواهد حق خود را در مقابل زورگویان عالَم حفظ کند، باید متحمل هزینه‏ى آن بشود. نمی‏شود گوشه‏اى نشست و توقع و آرزوى پیشرفت و توسعه و عزّت و آقایى کرد، اما در میدان عمل هیچ کوشش و تلاشى نشان نداد؛ این شدنى نیست.

    بعضى‏ها همین قدر این را بلدند که گِله کنند، کمبودها را مطرح کنند، شِکوه کنند؛ امّا سهم خود را در راه پیشرفتى که باید پرداخت، چگونه می‏پردازند؟ از این دیگر حرفى نمی‏زنند. آن‏وقتى که وقت تلاش و سعى است، تماشاچى‏اند؛ آنوقتى که وقت داورى است، بى‏رحمانه و غیرمنصفانه داورى می‏کنند؛ این نمی‏شود. یک ملت، یک جمعیت، یک فرد، براى اینکه بتواند به آرزوهاى بلند خود دست پیدا کند، باید تلاش کند. ملت ما این تلاش را کرد و توانست انقلاب را پیروز کند. این تلاش را کرد و توانست در جنگ تحمیلى هشت‏ساله، سربلند از آب در بیاید.

     

    مقام معظم رهبری – 14/3/86 -‏ مراسم هیجدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینى(ره)



  • راوی ! ( جمعه 87/3/24 :: ساعت 1:10 عصر)

  • عزیزان من! فکر پایة اول است. توأم کردن فکر با عمل بر طبق اندیشه پایة دوم است.« الذین  امنواوعملواالصالحات طوبی لهم حسن مأب» وقتی فکر و عمل را انسان با هم همراه کرد آن وقت تفضلات الهی، انوار رحمت و هدایت به سمت دلها سرازیر می‌شود. اطمینان، سکینه، آرامش و امید در انسان بوجود می‌آید. یک مجموعه‌ای که این خصوصیات را داشته‌باشد از تمام موانع می‌تواند عبور‌کند ما این را داریم.

     

    مقام معظم رهبری – 10/6/79 – دیدار با دانش‏آموختگان طرح ولایت



  • راوی ! ( چهارشنبه 86/1/8 :: ساعت 12:31 عصر)

  • عزم یکایک انسانها در حد خودش تأثیر دارد؛

     ما اگر چنانچه آرزوهامان، هوسهامان، هواهاى نفسانیمان در فعالیتهامان حاکم شوند و در رفتار ما، عقل کنار بیاید و محاسبه‏ى درست کنار زده شود، این کار در ایجاد یک سلسله تحولات منفى در جامعه تأثیر مى‏گذارد.

    پس اراده‏ى شخصى افراد هم حتّى در تحولات اجتماعى، مى‏تواند اثر گذار باشد.

    اینها همان چیزهایى است که به دنبال خودش یک جریان عظیم، طولانى و تمام نشدنى از تحولات اجتماعى را به وجود مى‏آورد.
    (مقام معظم رهبری 18/8/85)

    ادامه مطلب...


  • راوی ! ( سه شنبه 85/10/5 :: ساعت 11:34 صبح)

  • رسیدن به موفقیت :

    مرحله اول رسیدن به موفقیت آرزو کردن است .

    مرحله بعد حرکت است ، نباید میان راه خسته و نا امید شد .

    انسان هایی که تمام وجودشان پر تحرک است می توانند به موفقیت برسند .

    « آن کسى که صبورانه، شائقانه، با استفاده‏ى از همه‏ى توان و نیروى خود و با امید به اینکه به آنجا خواهد رسید، حرکت بکند، از طولانى شدن زمان، از دراز بودن راه، از پى‏درپى آمدن گردنه‏ها، از در میان راه ماندن بعضى از رفیقانِ نیمه راه، نمى‏هراسد؛ این آدم باید مطمئن باشد که به آن قله خواهد رسید. »

    (مقام معظم رهبری 18/8/85)

    (سری هم به ادامه مطلب بزنین)

    ادامه مطلب...