نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( یکشنبه 89/10/26 :: ساعت 8:36 عصر)

  • دوران دشوار هر انقلابی آن دورانی است که حق و باطل در آن ممزوج بشود. ببینید امیرالمومنین(علیه السلام) از این می‌نالد: «و لکن یوخذ من هذا ضغث و من هذا ضغث فیمزجان فهنالک یستولی الشیطان علی أولیائه» [نهج البلاغه خطبه 50]

    البته بحمد الله ما هنوز در چنان دورانی نیستیم. [سال 70] هنوز صفوف روشن است؛ هنوز خیلی از اصول و حقایق واضح و نمایان است، اما مطمئن نباشید که همیشه اینگونه خواهد بود.

    شما باید آگاه باشید. شما باید چشم بصیرت داشته باشید. شما باید بدانید بازویتان در اختیار خداست یا نه. این، بصیرت می‌خواهد؛ این را دست کم نگیرید.

     

    مقام معظم رهبری – 27/6/70 - سخنرانى در پایان چهارمین مجمع بزرگ فرماندهان و مسؤولان دفاتر نمایندگى ولىّ‏فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامى



  • راوی ! ( یکشنبه 89/10/19 :: ساعت 5:31 عصر)

  • اگر کسی بصیرت نداشته باشد، ولو ایمان جوشانی هم داشته باشد، فریب می‌خورد؛ و وقتی فریب خورد، این ایمان در خدمت آن هدف به کار نخواهد افتاد. لذا امیرالمونین(ع)، در جنگ صفین فرمودند: «و قد فتح باب الحرب بینکم و بین أهل القبله و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر»

    چه زیبا کلمه «بصر» و «صبر» از حروف مشترکی ترکیب شده‌اند، اما دو معنای جدا از هم دارند. آن وقت دو رکن فلاح، در حمل پرچم هدایتند که امیرالمونین(ع)، آن روز فرمودند «و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر» این پرچم را برنمی‌دارد و به دوش نمی‌کشد، مگر کسی که این دو خصوصیت را داشته باشد؛ اولا بصیرت داشته باشد، ثانیا استقامت داشته باشد. بصیرت دینی و استقامت ایمانی.

     

    مقام معظم رهبری – 25/12/75



  • راوی ! ( دوشنبه 89/3/10 :: ساعت 6:14 عصر)

  • بسیج نه به پول وابسته است، نه به عنوان و جاه و جلال وابسته است، نه به دستور از بالا وابسته است. معیار بسیج، بصیرت است و ایمان. ایمان از دل او می‏جوشد، او را به کار وادار می‏کند؛ بصیرت هم به او تفهیم میکند که چگونه حرکت کند، معیارها را چگونه تشخیص بدهد، راه را چگونه طى کند. این معناى بسیجى است.


     مقام معظم رهبری- 4/9/88 - بیانات در دیدار جمع کثیرى از بسیجیان کشور (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( چهارشنبه 89/2/29 :: ساعت 9:33 عصر)

  • باید بصیرت داشت. آنچه که انسان از نخبگان جامعه و جریانات سیاسى و گروه‌‌هاى سیاسى انتظار دارد، این است که با این حوادث، با این خطوط دشمن، با بصیرت مواجه بشوند؛ با بصیرت. اگر بصیرت وجود داشت و عزم مقابله وجود داشت، خیلى از رفتارهاى ما ممکن است تغییر پیدا بکند؛ آنوقت وضعیت بهتر خواهد بود. بعضى از کارها از روى بى‌‌بصیرتى است.

     

    مقام معظم رهبری – 2/7/88 - دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 89/2/10 :: ساعت 7:49 صبح)

  • یک ملت وقتى بیدار می‏شود، اینجور می‏تواند همه‌‌‌‌‌‌ى محاسبات استکبار را به هم بریزد. کارخانه‌‌‌‌اى که آنها درست کردند، خط تولیدى که براى به ثمر رساندن اهداف استکبارىِ خودشان به وجود آوردند، این خط تولید را بیدارى یک ملت اینجور کُند یا متوقف میکند. اگر همه‌‌ی ملتهاى مسلمان بیایند توى میدان، چه می‏شود! اگر همه‌‌‌‌ى ملتهاى مسلمان همین بصیرت [ملت ایران] را، همین آمادگى را، همین حضور را پیدا کنند، چه اتفاقى در دنیا مى افتد! از این می‏ترسند. می‏خواهند صداى من و شما خاموش بشود و به گوش ملتهاى دیگر نرسد. می‏خواهند کارى کنند که ملتهاى دیگر نفهمند تأثیر بیدارى و بصیرت یک ملت در حوادث عالم چقدر است.

     

    مقام معظم رهبری – 19/10/88 - دیدار مردم قم (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( یکشنبه 88/11/25 :: ساعت 5:2 عصر)

  • «صبر» و «بصیرت». بنده بارها از کلام امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) این را نقل کرده‏ام: «لایحمل هذا العلم الّا اهل البصر و الصّبر»؛ بصیرت - آگاهى - و صبر؛ یعنى استقامت، پافشارى، خسته نشدن. این دو خصوصیت در ملت ایران پیدا شد و کار خودش را کرد و انقلاب پیروز شد. در واقع تشکیل نظام جمهورى اسلامى، پاسخى بود به نیاز بلندمدتِ تاریخىِ ملت ایران. ملت ایران از دل آرزوهاى تاریخى خودشان، جمهورى اسلامى را عَلم کردند و سر پا کردند. خوب، بدیهى است وقتى که یک نظامى اینجور در آرزوهاى دیرین مردم ریشه دارد، این نظام ماندنى است؛ این نظام قابلیت بقاء دارد، قابلیت رشد دارد، ریشه میدواند و دشمنى با این نظام آسان نیست. و این اتفاق افتاد.

     

    مقام معظم رهبری – 24/9/87 – دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/10/18 :: ساعت 4:8 عصر)

  •  خوب، شما ببینید در یک چنین وضعیتى [مواجهه با جنگ نرم] چه چیزى بیش از همه براى انسان مهم است؟ بصیرت. بنده بارها بر روى بصیرت تکیه می‏کنم، به خاطر همین. مردم بدانند چه اتفاقى دارد مى‌افتد؛ ببینند آن دستى را که دارد صحنه‌گردانى می‏کند، صحنه را شلوغ می‏کند تا در خلال شلوغى‌هاى مردم، یک عنصر خائنى، یک عنصر دست‌نشانده و دست‌آموزى بیاید کارى را که آنها می‏خواهند، انجام بدهد و نشود او را توى مردم پیدا کرد؛ این کارى است که دشمن می‏خواهد انجام بدهد. هر اقدامى که به بصیرت منتهى بشود، بتواند عنصر خائن را، عنصر بدخواه را از آحاد مردم و توده‌ى مردم جدا کند، او را مشخص کند، این خوب است. هر اقدامى که فضا را مغشوش کند، مشوش کند، انسانها را نسبت به یکدیگر مردّد کند، فضاى تهمت‌آلود باشد، مجرم و غیر مجرم در آن مخلوط بشوند، این فضا مضر است، مخالف است.

     

    مقام معظم رهبری- 4/9/88 - بیانات در دیدار جمع کثیرى از بسیجیان کشور (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)