نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( شنبه 89/2/4 :: ساعت 6:50 عصر)

  • یکى از اساسى‏ترین کارها براى اینکه ما جلوى اسراف را بگیریم این است که مسئولین کشور، خودشان، کسانشان، نزدیکانشان و وابستگانشان، اهل اسراف و اهل اشرافیگرى نباشند. چطور میتوانیم اگر خودمان اهل اسراف باشیم، به مردم بگوئیم اسراف نکنید؛ «أ تأمرون النّاس بالبرّ و تنسون انفسکم»؛[بقره، 44] «یا أیها الّذین امنوا لم تقولون ما لا تفعلون. کبر مقتا عند اللَّه ان تقولوا ما لا تفعلون». [صف، 2 و 3] اولین کار این است که ما مسئولین کشور را، افرادى انتخاب کنیم که مردمى باشند، ساده‏زیست باشند، درد مردم را بدانند و خودشان از درد مردم احساس درد کنند. این هم به نظر من شاخص مهمى است. آگاهانه بگردید؛ برسید؛ و به آنچه که رسیدید و تشخیص دادید، با قصد قربت اقدام کنید؛ با قصد قربت پاى صندوق انتخابات بروید و خداى متعال اجر خواهد داد.

     

    مقام معظم رهبری – 22/2/88 – بیانات در جمع مردم استان کردستان (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( یکشنبه 88/3/17 :: ساعت 12:56 صبح)

  • مسئله‏ى اول در انتخابات، مسئله‏ى انتخاب این شخص یا آن شخص نیست؛ مسئله‏ى اول، مسئله‏ى حضور شماست. حضور شماست که نظام را تحکیم می‏کند، پایه‏هاى نظام را مستحکم می‏کند، آبروى ملت ایران را زیاد می‏کند، استقامت کشور را در مقابل دشمنى‏ها زیاد می‏کند و دشمن را از طمع ورزیدن به کشور و از فکر ضربه زدن و توسعه و فساد و فتنه منصرف می‏کند. این یک مسئله‏ى بسیار مهم است؛ پس مسئله‏ى اول، شرکت در انتخابات است.

     

    مقام معظم رهبری – 22/2/88 – بیانات در جمع مردم استان کردستان



  • راوی ! ( یکشنبه 88/3/17 :: ساعت 12:55 صبح)

  • الان مسأله‏ى انتخابات ریاست جمهورى [...] مطرح است؛ این خودش میدان عظیم و خیلى خوبى است.

    مسأله‏ى اول، مشارکت است. در زمینه‏ى مشارکت مردم، هر طور که مى‏توانید، روى خانواده‏ها و دوستانتان کار کنید. مشارکت، یکى از اساسىترین مسائل است. حضور مردم براى پیشرفت و صیانت کشور لازم است. نه این‏که اگر عدّه‏ى زیادى شرکت نکردند، اینها به نظام «نه» گفته‏اند؛ به‏هیچ‏وجه این‏طورى نیست. آنهایى که به‏خاطر «نه» گفتنِ به نظام نمى‏آیند، درصد خیلى کمى‏اند. یک‏عده به‏خاطر بى‏حالى نمى‏آیند؛ یک‏عده به‏خاطر بى‏حوصلگى نمى‏آیند؛ یک‏عده روز جمعه کار دیگرى دارند و نمى‏آیند؛ اینها را شما راه بیندازید. و الّا کسانى که معتقد به نظام و قانون اساسى نیستند و دلشان براى بیگانگان و نفوذ آنها پر مى‏زند و منتظر آمدن بیگانگان هستند، درصد بسیار کمى‏اند. [...] تلاش شما باید این باشد که مشارکت را به معناى حقیقى کلمه حداکثرى کنید.

     

    مقام معظم رهبری – 5/3/84 - دیدار دانشجویان بسیجى‏



  • راوی ! ( یکشنبه 88/3/17 :: ساعت 12:55 صبح)

  • مردم سعى کنند صالح‏ترین را انتخاب کنند. آن کسانى که نامزد ریاست جمهورى می‏شوند و در شوراى نگهبان صلاحیت آنها زیر ذرهبین قرار می‏گیرد و شوراى نگهبان صلاحیت آنها را اعلام می‏کند، اینها همه‏شان صالحند. اما مهم این است که شما در بین این افراد صالح، بگردید و صالحترین را پیدا کنید. این جا جائى نیست که من و شما بتوانیم به حداقل اکتفاء کنیم؛ دنبال حداکثر باشید؛ بهترین را انتخاب کنید.

     

    مقام معظم رهبری – 22/2/88 – بیانات در جمع مردم استان کردستان

  • راوی ! ( یکشنبه 88/3/17 :: ساعت 12:54 صبح)

  • شما دانشجویید، فرزانه‏اید، روشنفکرید و معیارها را هم مى‏دانید؛ بنابراین نگاه کنید ببینید با معیارهاى جمهورى اسلامى، در میان نامزدهاى انتخاباتى چه کسى کفایت و نشاط و توانایى لازم را دارد و مى‏تواند وارد این میدان شود و با چالش‏هاى گوناگون دست و پنجه نرم کند و تحت تأثیر دشمن نیست و دشمن از آمدن او خوشحال نمى‏شود.

    [...] شما معیارها را مى‏دانید. خوشبختانه کشور ما کشور جوانى است؛ لذا چهره‏ى جوان کشور اقتضاء مى‏کند که یک نشاط خوب و قوى و جوانانه در کل دستگاه اجرایى وجود داشته باشد. نگاه کنید ببینید واقعاً چه کسى طرفدار انقلاب و طرفدار دین و طرفدار عدالت و طرفدار عدم تبعیض بین فقیر و غنى است؛ چه کسى کفایت و دنبالگیرى و نشاط لازم را دارد؛ چنین کسى را پیدا کنید.

     

    مقام معظم رهبری – 5/3/84 - دیدار دانشجویان بسیجى

  • راوی ! ( یکشنبه 88/3/17 :: ساعت 12:53 صبح)

  • بهترین کیست؟ من نسبت به شخص، هیچ‏گونه نظرى ابراز نمیکنم؛ اما شاخصهائى وجود دارد. بهترین، آن کسى است که درد کشور را بفهمد، درد مردم را بداند، با مردم یگانه و صمیمى باشد، از فساد دور باشد، دنبال اشرافیگرى خودش نباشد. آفت بزرگ ما اشرافیگرى و تجملپرستى است؛ فلان مسئول اگر اهل تجمل و اشرافیگرى باشد، مردم را به سمت اشرافیگرى و به سمت اسراف سوق خواهد داد.

     

    مقام معظم رهبری – 22/2/88 – بیانات در جمع مردم استان کردستان



  • راوی ! ( یکشنبه 88/3/17 :: ساعت 12:53 صبح)

  • نباید دغدغه و وسوسه کرد. بعضى‏ها هستند که خیلى وسوسه مى‏کنند - آیا این، آیا آن؟ آیا این، آیا آن؟ - آخرش هم یا مجبور مى‏شوند به طاق جفت و استخاره متوسل شوند و یا اصلاً از خیر رأى دادن مى‏گذرند. نه، انسان فکر مى‏کند؛ به کسى مى‏رسد و مى‏گوید: خدایا! نتیجه‏ى تحقیقات من این است. من طبق حجّت درونى خودم - که عقل و تفکر است - و بر اساس مشورتى که با دیگران داشته‏ام، رأى مى‏دهم. خداى متعال قبول مى‏کند؛ ولو این تشخیص، درست نباشد. بنابراین نباید وسوسه کرد. معیارها، معیارهاى روشنى است. جوسازى و تبلیغات دروغین و براق و رنگین نباید انسان را از شناخت حقیقت دور بدارد.

     

    مقام معظم رهبری – 5/3/84 - دیدار دانشجویان بسیجى

       1   2      >