نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( چهارشنبه 88/1/12 :: ساعت 11:18 عصر)

  • اولین کار مهمی که اینها [دشمن] دارند این است که در اساس این مبنا [مبنای حکومت اسلامی] خطشه ایجاد کنند و آن مسأله این است که آیا دین اساساً می‌تواند اداره امور زندگی انسانها را به عهده بگیرد یا نه. این یک تعبیر دیگری است که اصلاً آیا دین درست است یا نه؟! یک تعبیر پنهانی و منافقانه‌ای است از اینکه اصلاً دین آیا رسالتی دارد یا نه، چون خودش می‌گوید من آماده‌ام دنیا و آخرت مردم را اداره کنم.

    اگر کسی شک کرد در این که آیا دین می‌تواند تنظیم امور سیاسی و اجتماعی، اقتصادی جوامع را اداره کند این در حقیقت دین را تکذیب کرده. کدام دین است که چنین ادعایی نداشته باشد. و ما ارسلنا من الرسول الا لیطاع به اذن الله لقد ارسنا رسلنا بالبینات تا آنجایی که لیقوم الناس بالقسط اصلاً برای این است که جامعه را نظام بدهند، جامعه را اداره کنند، انسانها را در هیأت اجتماعیشان اداره کنند. ادعای خود دین این است. اگر کسی این را انکار کرد در واقع اصل دین را انکار کرده.


     مقام معظم رهبری -6/6/80- دیدار با دانش‌آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل)



  • راوی ! ( سه شنبه 88/1/4 :: ساعت 9:25 عصر)

  • معرفتآموزی در خلاء بدون توجه به وظیفه‏ای که این معرفت بر دوش انسان می‏گذارد چندان کارساز نیست، معرفت مقدمه عمل است، چیزی می‏آموزیم تا صراط مستقیم را بشناسیم، در آن قدم بگذاریم. در آن پای بفشاریم، و به سمت هدفهای آن پیش برویم.

    معرفت دینی وقتی با توجه به عمل صالحی که دنبال آن است به جوان، به خصوص جوان دانشجو و دانش‏آموز، وقتی آموخته شد، این معرفت باید بتواند جوان را مسلح کند، مجهز کند، اعتماد به نفس را برای پیمودن راه بسیار مهم و دشواری که در پیش روی نسل امروز ماست، به او بدهد.

     

    مقام معظم رهبری -17/5/81- دیدار با دانش‌آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل)



  • راوی ! ( جمعه 87/11/4 :: ساعت 9:3 عصر)

  • تفکر فلسفی‌ اسلام‌ و فهم‌ درست‌ از مبانی‌ اسلامی‌، کاری‌ می‌کند که‌ انسان‌ در هر لحظه‌یی‌ از لحظات‌، احساس‌ می‌کند در کجای‌ راه‌ و به‌ سمت‌ کدام‌ هدف‌ حرکت‌ می‌کند؛ قدرت‌ تحلیل‌ برای‌ حوادث‌ پیدا می‌کند و وظیفه‌ی‌ خودش‌ را در هر شرایطی‌ تشخیص‌ می‌دهد.

    امروز باید جوان‌ ما این‌جور باشد. البته‌ دشمن‌، خوشش‌ نمی‌آید. دشمن‌ هرجا چنین‌ چیزهایی‌ را مشاهده‌ کند، هر جور بتواند با آن‌ مبارزه‌ می‌کند.


     مقام معظم رهبری – 13/6/78 - جمع دانش‏آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل)



  • راوی ! ( دوشنبه 87/3/27 :: ساعت 5:46 عصر)

  • براى اینکه ما بتوانیم به این آینده‏هاى مطلوب برسیم، احتیاج به نسل جوانِ باهمتِ پُرانگیزه‏ى مؤمنِ تلاشگرِ کاردانِ راه‏بلد داریم. یکى از شرایط اصلى‏اش مؤمن بودن و متقى بودن است؛

    اینکه میگوییم تشکلهاى اسلامى و محیطهاى دانشجویى، معارف و معرفت اسلامى را در خودشان عمق ببخشند، براى این است که بتوانند این بار سنگین را بر دوش بگیرند و به منزل برسانند؛ والّا نمی‏شود.

    این نکته و حرف اصلى ما با مجموعه‏هاى دانشجویى است.

     

    مقام معظم رهبری - 25/7/85 - دیدار دانشجویان نمونه‏ و نمایندگان تشکلهاى مختلف دانشجویى‏



    <      1   2   3