نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( جمعه 88/11/2 :: ساعت 10:19 صبح)

  • یک جوانی که با معرفت درست اسلامی مجهز است، همّتش این نیست که فقط شبهه ها را برطرف کند. یعنی موضع دفاعی ندارد. موضع یک جوان آگاه دارای اعتماد به نفس از لحاظ منطق و ابزار منطقی و فکری، موضع تهاجمی است.

     

    مقام معظم رهبری - 17/5/81 - دیدار با دانش‌آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/10/18 :: ساعت 3:56 عصر)

  • در درجه اول این دانایی که شما به دست می‏آورید با این آشناییها و معرفتاندوزیها، باید در محیط پیرامونی شما، چه محیط درس و تحصیل، چه محیط کار و چه محیط خانواده تأثیر بگذارد.

     

    مقام معظم رهبری -17/5/81- دیدار با دانش‌آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/10/18 :: ساعت 3:28 عصر)

  • برادران عزیز! امروز کارهاى نشده و سؤالهاى بىجواب خیلى هست. از اولى که این انقلاب پیروز شد، هرجا رفتیم و هرکس آمد، دیدیم به ما مى‏گوید شما چه مى‏گویید؛ حرفتان چیست؛ ما باید پایه‏هاى تفکر اسلامى و جهانبینى اسلامى و مبانى نظام اسلامى و ارکان و خطوط اصلى انقلاب اسلامى - یعنى این تحول و از شکلى به شکل دیگر شدن - را توضیح بدهیم؛ بعد ارکان نظام جمهورى اسلامى و اقتصاد و سیاست و روابط جمعى و روابط فردى و اخلاق و فرهنگ و جایگاه علم را در آن توضیح بدهیم؛ همه‏ى اینها کار لازم دارد؛ جاى بسیارى از این کارها خالى است؛ اینها باید از حوزهى علمیه بجوشد و سرریز بشود.


     مقام معظم رهبری - 1/12/70 - اجتماع طلاب و فضلاى حوزه‏ى علمیه‏ى قم‏ (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( یکشنبه 88/3/3 :: ساعت 7:16 عصر)

  • همیشه آن کسانی که راهها را باز میکنند، مانعها را بر میدارند، کوه‏های بزرگ را میشکافند و به پیش می‏تازند و دیگران به دنبال آن‏ها حرکت می‏کنند، گروه زبده‏ای هستند که سلاح عمده‏ی آن‏ها معرفت است.

    امروز معرفت و آگاهی شما باید آن‏چنان راه را در مقابل شما روشن کند که بتوانید کارهای بسیار بزرگی را که در این دهه و دهه‏ی بعد بر دوش شما جوانان است، انجام دهید.

    انقلاب اسلامی رسالتش فقط تشکیل یک حکومتی با نام اسلامی نبود. بسیاری از شکوفه‏های این درخت تناور هنوز باز نشده است. این شکوفه‏ها را این نسل باید باز کند. این درخت را این نسل باید به ثمر برساند.

     

    مقام معظم رهبری -17/5/81- دیدار با دانش‌آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل)

     



  • راوی ! ( یکشنبه 88/3/3 :: ساعت 7:14 عصر)

  • شما جوانان باید دائماً [در برابر دشمن] هشیار باشید. معارف دینی خود و معارف انقلابی خود را هر چه می‏توانید تعمیق کنید. مثل پاره‌های پولاد؛ «زبر الحدید» - آنطوری که در تعبیرات حدیث و در بعضی دعاها وجود دارد - نفوذ ناپذیر و نفوذ کننده و در مقابل دشمن برنده و با اراده‌ی قوی باشید.

    اگر بخواهید این هویت [بسیجی] را به صورت کامل برای خودتان تأمین کنید و حفظ کنید، و ان‌شاء‌الله کسانی که در آینده به شما ملحق خواهند شد در نسلهای بعدی، همین‌طور این شجره‌ی طیبه و این جریان مقدس ادامه پیدا کند، بایستی پایههای معارف را در دلهاتان مستحکم کنید.

     

    مقام معظم رهبری – 14/2/87 - دیدار بسیجیان استان فارس‏ (دریافت متن کامل)



  • راوی ! ( یکشنبه 88/1/30 :: ساعت 9:56 صبح)

  • [...] انقلاب به آن عظمت در سایه معرفت آموزی به دست آمد. همیشه آن کسانی که راهها را باز می‏کنند، مانع‏ها را بر میدارند، کوه‏های بزرگ را می‏شکافند و به پیش می‏تازند و دیگران به دنبال آنها حرکت می‏کنند، گروه زبده‏ای هستند که سلاح عمده آنها معرفت است.

    میدانند چه می‏خواهند. میدانند دنبال چه می‏روند. همین دانستن، عزم راسخ را به آن‏ها می‏دهد. احساس خستگی و سستی از آنها دور می‏شود. خاصیت ایمان ناب دینی همین است. همه‏ی این مجاهدت‏های عظیم، همه‏ی این حرکت‏های بزرگی که شما در تاریخ اسلام مشاهده کرده‏اید، ناشی از این است.

     

    مقام معظم رهبری -17/5/81- دیدار با دانش‌آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل)



  • راوی ! ( شنبه 88/1/22 :: ساعت 6:26 عصر)

  • من به شما برادران و خواهران عزیز - که فرزندان من هستید - مؤکداً توصیه مى‏کنم که به عمق‏ها توجه کنید و آن را بطلبید؛ از ظواهر هم دست نکشید.

    این خطاست که کسى خیال یا توهم کند که باید باطن را درست کرد، ظاهر مهم نیست؛ نخیر، همین ظاهر، انسان را به وادى‏هاى گوناگونى مى‏کشاند. ظاهر دینى، ظاهر اسلامى، پایبندى به تعبد دینى، همین مجالس دعا، همین مجالس توسل به ائمه (علیهم‏السّلام) لازم است؛ منتها همه‏ى اینها را با دانایى همراه کنید.

    در مجلس روضهخوانى و سینه‏زنىِ بسیج وقتى شعر خوانده مى‏شود، باید با معنا، با مضمون، جهتدار و همراه با درس باشد. وقتى در آن‏جا سخنرانى مى‏شود، باید در جهت تعمیق فکر و اندیشه باشد. وقتى نماز جماعت مى‏خوانید، نماز شما باید همراه با توجه به پروردگار و خشوع در مقابل او باشد. وقتى اعتکاف مى‏کنید، وقتى روزه مى‏گیرید، وقتى اجتماعات مذهبى تشکیل مى‏دهید، باید همراه با توجه به خداى متعال و همراه با اخلاص باشد. کلید موفقیت اینهاست.

    اگر این نباشد، همان چیزى بر سر انسان خواهد آمد که دیدید بر سر عدهیى آمد. عده‏ای در اول انقلاب خیلى تند و داغ و پُرشور بودند، اما متأسفانه فکر دینى آنها عمق نداشت؛ با اولین باد سردى که از طرف تبلیغات دشمنان آمد، برگ و بار انقلابى‏شان ریخت و جوشش انقلابى‏شان تمام شد! بعضى‏ها صدوهشتاد درجه این طرف غلتیدند. من یک‏وقت به یکى از این آقایان گفتم که شماها اوایل انقلاب در زمینه‏ى مسائل اقتصادى چپِ چپ بودید و ما از تندروى‏هاى چپگرایى شما را منع مى‏کردیم؛ اما الان شما رفته‏اید منتهاالیه جهت مقابل، و شده‏اید راستِ راست! ما همان‏جایى که قبلاً بودیم، ایستاده‏ایم و باز شما را از تندروى‏هاى راست‏گرایانه منع مى‏کنیم! این به‏خاطرِ نداشتن عمق است؛ به این دلیل است که ریشه‏ى اعتقادى و فکرى وجود ندارد.

    کسى‏که ریشهى اعتقادى دارد، براساس اعتقادش حرکت مى‏کند و در میدان‏هاى گوناگون مى‏ایستد. اگر جبهه است، مى‏رود شهید یا جانباز مى‏شود و با رنج دائمِ بدنى و با ملامت‏ها مى‏سازد. اگر هم از جبهه برمى‏گردد، ایمان خود را در میان تندبادهاى گوناگون حفظ مى‏کند؛ این آدمِ عمیق است. ما از این‏گونه آدمهاى متکى به عمق هم کم نداریم. بعضى هم نه؛ متکى به عمق نبودند. بنابراین باید به تفکر اسلامى و تفکر بسیجى عمق داد.

     

    مقام معظم رهبری – 5/3/84 - دیدار دانشجویان بسیجى (دریافت متن کامل)



    <      1   2   3      >