نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( جمعه 89/2/10 :: ساعت 7:46 صبح)

  • یکى از اساسى‏ترین کارها براى اینکه ما جلوى اسراف را بگیریم این است که مسئولین کشور، خودشان، کسانشان، نزدیکانشان و وابستگانشان، اهل اسراف و اهل اشرافیگرى نباشند. چطور میتوانیم اگر خودمان اهل اسراف باشیم، به مردم بگوئیم اسراف نکنید؛ «أ تأمرون النّاس بالبرّ و تنسون انفسکم»؛[بقره، 44] «یا أیها الّذین امنوا لم تقولون ما لا تفعلون. کبر مقتا عند اللَّه ان تقولوا ما لا تفعلون». [صف، 2 و 3] اولین کار این است که ما مسئولین کشور را، افرادى انتخاب کنیم که مردمى باشند، ساده‏زیست باشند، درد مردم را بدانند و خودشان از درد مردم احساس درد کنند.


     مقام معظم رهبری – 22/2/88 – بیانات در جمع مردم استان کردستان (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/12/21 :: ساعت 1:33 عصر)

  • بعضى‌ها - چه مطبوعات، چه بعضى از عناصر گوناگون - توصیه‌پذیر نیستند؛ آنها از ما توصیه نمیخواهند؛ معلوم نیست سیاستهاى بعضى از این دستگاه‌ها و مطبوعات و رسانه‌ها را کى معین میکند و کجا معین میشود، نانشان در ایجاد اختلاف است.

    اما آن کسانى که مصالح کشور را میخواهند، مایلند حقائق را غالب کنند، من توصیه‌ام به آنها این است که از این اختلافات جزئى و غیر اصولى صرف نظر کنند. شایعه‌سازى و شایعه‌پراکنى درست نیست. انسان مى‌بیند صریحاً و علناً به مسئولین کشور - کسانى که بارهاى کشور را بر دوش دارند - تهمت میزنند، نسبت به اینها شایعه‌سازى میکنند؛ فرق هم نمیکند، چه رئیس جمهور باشد، چه رئیس مجلس باشد، چه رئیس مجمع تشخیص مصلحت باشد، چه رئیس قوه‌ى قضائیه باشد؛ اینها مسئولین کشورند. مسئولین کشور کسانى هستند که زمام یک کارى به اینها سپرده است؛ مردم باید به اینها اعتماد داشته باشند، حسن ظن داشته باشند. نباید شایعه‌پراکنى کرد؛ دشمن این را میخواهد. دشمن میخواهد شایعه‌پراکنى کند؛ میخواهد دلها را نسبت به یکدیگر، نسبت به مسئولین بدبین کند.

     

    مقام معظم رهبری- 4/9/88 - بیانات در دیدار جمع کثیرى از بسیجیان کشور (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( سه شنبه 88/11/27 :: ساعت 1:20 عصر)

  •  من مى‌بینم در بعضى از اظهارات، در بعضى از حرف‏ها، فضا آنچنان مغشوش می‏شود که افراد سردرگم می‏شوند؛ مردم نسبت به همدیگر، نسبت به نخبگانشان، نسبت به مسئولانشان بدبین می‏شوند؛ این درست نیست.

     

    مقام معظم رهبری- 4/9/88 - بیانات در دیدار جمع کثیرى از بسیجیان کشور (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( یکشنبه 88/11/25 :: ساعت 7:9 عصر)

  • من در زمینه‏ى توکل به خدا و امید به آینده دو تا نکته را عرض بکنم:

    یکى اینکه بدانید سر راه، مشکلات خیلى زیاد خواهد بود، توطئهها خیلى زیاد خواهد بود؛ علیه شماها، علیه این دولت و در باطن علیه این نظام. خیلى فکرها هست، خیلى تلاشها و توطئهها هست و آماده باشید براى مواجهه‏ى با انواع و اقسام بدخواهىها و بددلىها و بدبینىها که اثرش هم در بیرون بروز خواهد کرد. این نکته‏ى اول.

    نکته‏ى دوم اینکه بدانید که فرصتهاى ما و امیدهاى ما بیش از این مشکلات است. یعنى حقاً، هم توانائى‏ها، هم فرصتها، هم درهاى باز و فتوحات الهى در مقابل، بمراتب بیشتر از این مشکلاتى است که عرض کردم؛ حجمش هم خیلى زیاد است. بنابراین با توکل به خداى متعال این مشکلات را بر خودتان آسان کنید.

     

    مقام معظم رهبری – 18/6/88 - بیانات در دیدار اعضاى هیئت دولت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/11/9 :: ساعت 11:37 صبح)

  • یک توصیه همین مسئله‏‌ى توکل و توجه به خداى متعال است، براى اینکه باطن خودتان و دل خودتان را بتوانید مستحکم و قوى نگه دارید. این شرط اول است. واقعاً اگر ما در درون خودمان، ساخت درونى محکم باشد، هیچ مشکل بیرونى نخواهد توانست بر ما فائق بیاید. باید دل را، باطن را آنچنان محکم کرد که بر همه‏ى کاستىها و کمبودهاى ظاهرى و جسمانى و محیطى فائق بیاید. این هم با توکل به خداى متعال و با توجه به خداى متعال حاصل خواهد شد، بدانید.


     مقام معظم رهبری – 18/6/88 - بیانات در دیدار اعضاى هیئت دولت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/10/25 :: ساعت 7:11 صبح)

  • من و شما کاره‏اى نیستیم؛ دست قدرت الهى است. من و شما وسائلى هستیم که اگر عقل به خرج بدهیم، اختیار خودمان را به کار بیندازیم، وارد میدان بشویم، از ما براى حصول این هدف استفاده خواهد شد و افتخار و شرفش براى ما می‏ماند. اما اگر ما هم نباشیم: «فسوف یأتى اللَّه بقوم یحبّهم و یحبّونه».[مائده: 54] اینجور نیست که، بار خدا بر زمین نمی‏ماند، پیش خواهد رفت؛ یک حرکت طبیعى، ناموس طبیعت است، ناموس تاریخ است. «سنّة اللَّه الّتى قد خلت من قبل».[فتح: 23] با تعبیرات مختلف در جاهاى مختلف قرآن آمده: «و لن تجد لسنّة اللَّه تبدیلا».[احزاب: 62] این سنت الهى است. «و لو قاتلکم الّذین کفروا لولّوا الادبار ثمّ لا یجدون ولیّا و لا نصیرا سنّة اللَّه الّتى قد خلت من قبل».[فتح: 22 و 2] این، یک جایش است. «و لن تجد لسنّة اللَّه تبدیلا»؛ یعنى اگر شما بیائید توى میدان، بر دشمنتان پیروز خواهید شد؛ یعنى این سنت الهى است؛ حالا این پیروزى ممکن است یک روزه و یک ساله نباشد، اما در نهایت پیروزى است. این پیروزى قطعاً حاصل خواهد شد. شکست و انهزام در جبهه‏ى حق معنى ندارد؛ مگر آن وقتى که اهل حق توى میدان نیایند؛ کار لازم را نکنند؛ این است دیگر. بنابراین، کار، کار خداست: «و ما رمیت اذ رمیت».


     مقام معظم رهبری – 18/6/88 - بیانات در دیدار اعضاى هیئت دولت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( شنبه 88/2/12 :: ساعت 4:10 عصر)

  • یکى مسأله‏ى پیگیرى مصوبات است؛ بخصوص مصوبات سفرها و وعده‏هایى که داده می‏شود. شما به جایى مسافرت می‏کنید؛ مثلاً گفته می‏شود دولت صد یا دویست مصوبه براى آن‏جا داشت؛ باید به طور جد دنبال کنید که اینها تحقق پیدا بکند.

    خب، می‏دانید که بنده در زمینه‏ى آمارگیرى و آماردهى زیرمجموعه‏ها به مسئولان بالا، تجربه‏ى طولانى‏اى دارم - هم در دوره‏ى ریاست جمهورى، هم بعد از آن - زیاد اتفاق افتاده که مى‏آیند و گزارش میدهند که آقا! این کار شد، این کار شد، این کار شد! وقتى انسان نزدیک می‏رود، مى‏بیند که گزارش دروغ نیست، اما درست هم نیست. یک نکته‏اى در این هست؛ به شما دروغ نگفته‏اند، اما آنى که شما می‏خواهید، اتفاق نیفتاده و انجام نگرفته است! پس مواظبت کنید که آن چیزى که شما می‏خواهید، انجام بگیرد.

    گزارشهاى مکتوبى که همراه با آمار و ارقام به ما می‏دهند، ممکن است در آنها چنین اختلالى وجود داشته باشد. لذا باید خیلى بادقت و احتیاط و وسواس، این مصوبات - بخصوص وعده‏هایى که به مردم داده میشود - تعقیب بشود و پیگیرى بشود.

     

    مقام معظم رهبری -2/6/87- دیدار رئیس‏جمهوری و اعضاى هیئت دولت (دریافت متن کامل)

       1   2      >