نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( پنج شنبه 87/8/9 :: ساعت 3:12 عصر)

  • در مبنا و تفکر اسلامی‌، هدف‌ حیات‌ انسان‌، رسیدن‌ به‌ درجات‌ کمال‌ است‌؛ کمال‌ معنوی‌ که‌ حتماً آراستگی‌ مادی‌ را با خودش‌ دارد؛ یعنی‌ به‌ تعبیر رایج‌، آخرتی‌ که‌ از دنیا عبور می‌کند. ایجاد یک‌ جامعه‌ی‌ عادلانه‌، یک‌ جامعه‌ی‌ صالح‌، یک‌ کشور پیشرو و معنوی‌، در عین‌ حال‌ دارای‌ قدرتهای‌ والای‌ مادی‌، با جهتگیری‌ معنوی‌، با اخلاق انسانی‌ و با احساس‌ حقیقی‌ انسانیت‌.

    ببینید چه‌ هدف‌ والا و زیبایی‌ است‌! غربیها این‌ را ندارند. همه‌ی‌ این‌ تمدنی‌ که‌ آنها روی‌ هم‌ سوار کرده‌اند و این‌ مسابقه‌یی‌ که‌ وجود دارد، براساس‌ فردپرستی‌ و سودپرستی‌ شخصی‌ استوار است‌؛ لذا در این‌ مسابقه‌، در یک‌ جا پیشرفتهایی‌ به‌دست‌ می‌آورند، اما در چند جای‌ دیگر، دچار اختلال‌ می‌شوند. این‌ اختلالهای‌ اخلاقی‌، این‌ خلاهای‌ فکری‌، این‌ اختلالات‌ عصبی‌ جوانها، این‌ آشفتگی‌ و بی‌هدفی‌ جوانها ناشی‌ از آن‌ سودپرستی‌ و خودپرستی‌ و شخص‌پرستی‌ است‌.

    در نظام‌ اسلامی‌، این‌جوری‌ نیست‌.

     

    مقام معظم رهبری – 13/6/78 - جمع دانش‏آموختگان طرح ولایت



  • راوی ! ( سه شنبه 87/7/23 :: ساعت 9:38 صبح)

  • دنیای‌ اروپا، دنیای‌ مسلط‌ امروز ـ که‌ عمدتاً همان‌ دنیای‌ غرب‌ و مَن‌ تَبَعش‌ هستند ـ مهمترین‌ خلا را دارند و آن‌، خلا یک‌ فکر، یک‌ اندیشه‌ی‌ راهنما و به‌اصطلاح‌ متداول‌، یک‌ ایدئولوژی‌ است‌ که‌ متکی‌ به‌ یک‌ فکر صحیح‌ و یک‌ تلقی‌ درست‌ از عالم‌ وجود باشد. مهمترین‌ خلا آنها نداشتن‌ این‌ است‌؛ لذا مرتب‌ سعی‌ می‌کنند ایدئولوژیهای‌ دروغی‌، درست‌ و تزریق‌ کنند. یک‌ علت‌ عمده‌یی‌ که‌ از این‌ انقلاب‌ می‌ترسند، همین‌ است‌ که‌ این‌ انقلاب‌، یک‌ تفکر صحیح‌ درستِ تعریف‌ شده‌ی‌ متکی‌ بر یک‌ جهان‌بینی‌ صحیح‌ و یک‌ تلقی‌ مستدل‌ و متین‌ از آفرینش‌ عالم‌ دارد.

     

    مقام معظم رهبری – 13/6/78 - جمع دانش‏آموختگان طرح ولایت



  • راوی ! ( پنج شنبه 87/2/12 :: ساعت 10:26 عصر)

  • ما امروز یک نظامى هستیم که در دنیاى پیچیده‏ى پُرمسأله‏ى سیاست و اقتصاد، نوآورى کردیم؛ نمى‏گذارند این حقیقت بدرستى آشکار بشود. ملت ایران و جمهورى اسلامى، یک نوآورى پُرهیاهو و پُراثرى داشته است.

    من بارها گفته‏ام، دنیاى سیاست - بعد از چالشها و زیر و رو شدن‏هاى فراوان - تبدیل شد به دنیاى سلطه؛ یعنى تقسیم دنیا به سلطه‏گر و سلطه‏پذیرحالا در این دنیاى سلطه ... ملتى بوجود آمده که تمام مسلّمات آن رأس قدرت را زیر سؤال برده؛

    ... زیر سؤال رفتن، فى‏نفسه چیزى نیست؛ اما اشکالش براى امریکا این است که این مجادله‏ى سیاسى، یک مجموعه‏ى عظیمى تماشاگر دارد. تماشاگرها کیستند؟ ملتها؛ که دارند نگاه مى‏کنند و مى‏بینند. تأثیرى که این در روحیه‏ى ملتها مى‏گذارد، براى قدرت استکبارى امریکا از هر زهرى تلخ‏تر است.

     

    مقام معظم رهبری 31/2/86 دیدار اعضاى بسیج دانشجویى دانشگاههاى سراسر کشور



    <      1   2   3