نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( جمعه 88/9/6 :: ساعت 8:4 عصر)

  • در نظام اسلامى محدودیتى که به وجود مى‌آید، که این محدودیت بر طبق فطرت انسانىِ زنانه است؛ هم براى مردها محدودیت است، به یک کیفیتى؛ هم براى زنها به کیفیت دیگرى محدودیت است، کمک کننده‌ى به این است که نیروهاى آنها هرز نرود و حتى‌المقدور در جهت درستى به کار بیفتد؛ که آن وقت نتیجه‌اش می‏شود رشد فکرى و علمى و عملى در جامعه‌ى زنان، که امروز شاهدش هستیم.[...]

    اینکه گفته می‏شد - و البته هنوز هم بعضى‌ها با غفلتِ تمام می‏گویند - مگر می‏شود با حجاب و با رعایت حدود شرعى و اسلامى، جامعه‌ى زنان رشد کند، تکلیف مسأله‌ى زن در نظام اسلامى چه می‏شود، این جواب عملى‌اش، جواب عینى‌اش، همین وجود مجموعه‌ى عظیم نخبگان زن در جامعه‌ى ماست، که هیچ وقت ما در کشور چنین وضعى را نداشتیم؛ در دوره‌ى طاغوت هم نبوده، قبل از آن هم که وضع تعلیم و تربیت از جهت دیگرى اشکال داشته. امروز در نظام اسلامى بحمداللَّه این فراهم است. حالا تعداد بیشتر برگزیدگان دختر در دانشگاه‌ها و امثال آن، اینها مسائل درجه‌ى دو است؛ مسأله‌ى درجه‌ى یک این است که همین مجموعه‌ى زنان نخبه توانسته‌اند در نظام جمهورى اسلامى در بخشهاى مختلف بدرخشند.

     

    مقام معظم رهبری – 13/4/86 – بیانات در جمع زنان نخبه در آستانه‏ی سالروز میلاد حضرت زهرا (س) (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( یکشنبه 88/3/3 :: ساعت 7:12 عصر)

  • اسلام به معناى واقعى زن را تکریم کرده است. اگر روى نقش مادر و حرمت مادر در درون خانواده تکیه مى‌کند، یا روى نقش زن و تأثیر زن و حقوق زن و وظایف و محدودیت‌هاى زن در داخل خانواده تکیه مى‌کند، به‌هیچ‌وجه به معناى این نیست که زن را از شرکت در مسائل اجتماعى و دخالت در مبارزات و فعالیت‌هاى عمومى مردم منع کند.

    عده‌یى بد و یا کج فهمیدند؛ یک عده‌ى مغرض هم از این کج‌فهمى استفاده کردند؛ کأنّه یا باید زن، مادر خوب و همسر خوبى باشد یا باید در تلاش‌ها و فعالیت‌هاى اجتماعى شرکت کند؛ قضیه این‌طورى نیست؛ هم باید مادرِ خوب و همسر خوبى باشد، هم در فعالیت اجتماعى شرکت کند.

    فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها) مظهر چنین جمعى است؛ جمع بین شؤون مختلف. زینب کبرى نمونه‌ى دیگر است. زن‌هاى معروف صدر اسلام و زن‌هاى برجسته، نمونه‌هاى دیگرند؛ اینها در جامعه بودند و حضور داشتند.

     

    مقام معظم رهبری - 5/5/84 - بیانات در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) (دریافت متن کامل)



  • راوی ! ( شنبه 88/2/12 :: ساعت 4:12 عصر)

  • نفس وجود این مجموعه‌ى بانوان نخبه در رشته‌هاى مختلف [...] نشان‌دهنده‌ى موفقیت نگاه نظام اسلامى و نگاه اسلام به زن است.

    ما این همه زن نخبه در دوره‌ى حاکمیت طاغوت نداشتیم. این، حرف من است و بر این اصرار دارم. امروز عدد مطلق و نسبى محققین زن، اساتید زن، دانشمندان زن در رشته‌هاى مختلف، متفکرین و نویسندگان زن که در رشته‌هاى گوناگون فکر مى‌کنند، صاحب‌نظرند و قلم می‌زنند، ادباى زن، شعراى زن، هنرمندان زن - قصه‌نویس‌ها، شاعرها، نقاش‌ها - بمراتب بیشتر از دوره‌ى طاغوت است؛ یعنى آن دوره‌اى که به نام طرفدارى از زن، حجاب و عفاف و وجود فاصله‌ى بین زن و مرد را بکلى از بین برده بودند و روزبه‌روز هم این بى‌بندوبارى را ترویج می‌کردند؛ حتّى در مواردى از کشورهاى اروپائى هم بدتر و تندتر عمل می‌کردند.

    امروز ما در نظام جمهورى اسلامى و زیر پوشش حجاب، زیر چادر، زیر مقنعه، این تعداد عظیم نخبه‌ى فکرى، علمى، عملى، فعال سیاسى، صاحب‌نظران فرهنگى و هنرى داریم. آن روز بخشى از بخشها و بعضى از ابعاض این مجموعه را هم ما نداشتیم؛ بسیار محدود بودند. این، یک نظریه‌اى درست عکس آن چیزى را که درصدد بودند القاء کنند، احیاء می‌کند و او اینکه آن کیفیت ترویج بى‌بندوبارى نه فقط به معناى رشد دادن به زن، به معنویات زن، به استعدادهاى زن نیست، بلکه سرگرم کردن زن به آنچه که لوازم آن، کیفیت زندگى است - آرایشهاى گوناگون و گرفتارى‌هاى گوناگونِ جنبى‌اى که این کارها دارد - خودش مانع حرکت به سمت کمال و تعالى زنان است.

     

    مقام معظم رهبری – 13/4/86 – بیانات در جمع زنان نخبه در آستانه‏ی سالروز میلاد حضرت زهرا (س) (دریافت متن کامل)



  • راوی ! ( یکشنبه 88/1/30 :: ساعت 10:6 صبح)

  • دنیایى که زن را از داخل خانواده جدا مى‌کند و با وعده‌هاى توهم‌آمیز بیرون مى‌کشد و او را در مقابل نگاه و حرکت هرزه‌ى جامعه، بى‌پناه و بى‌دفاع مى‌کند و میدان را براى تعرض به حقوق او باز مى‌کند، هم زن را تضعیف مى‌کند، هم خانواده را نابود مى‌کند، هم نسل‌هاى آینده را به خطر مى‌اندازد. هر تمدن و هر فرهنگى که این منطق را داشته باشد، دارد فاجعه ایجاد مى‌کند؛ و این امروز در دنیا اتفاق افتاده است و روزبه‌روز هم دارد بیشتر مى‌شود. و به شما عرض کنم؛ این از آن سیل‌هاى خطرناکى است که آثار تخریبى آن در بلندمدت ظاهر مى‌شود و بناى تمدن غرب را در هم خواهد کوبید و فرو خواهد ریخت. در کوتاه مدت چیزى فهمیده نمى‌شود؛ اینها چیزهایى است که صد ساله و دویست ساله خودش را نشان مى‌دهد؛ و نشانه‌هاى این بحران‌هاى اخلاقى در غرب الان دارد بروز مى‌کند.

     

    مقام معظم رهبری - 5/5/84 - بیانات در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) (دریافت متن کامل)



  • راوی ! ( شنبه 88/1/22 :: ساعت 6:15 عصر)

  • نقش مادر از دوران حمل و باردارى شروع مى‌شود و تا آخر زندگى انسان ادامه دارد. مردى که به دوران جوانى رسیده یا از دوران جوانى هم عبور کرده، باز تحت تأثیر عطوفت و محبت و شیوه‌هاى خاص مادرانه‌ى مادر است.

    اگر زنان ما از لحاظ رتبه‌ى معرفتى و بینش و معلومات، سطح خود را ارتقاء دهند، این نقش با هیچ نقش دیگرى، با هیچ مؤثر دیگرى از مؤثرات فرهنگى و اخلاقى تا آخر قابل مقایسه نیست. [...] مادر است که فرهنگ و معرفت و تمدن و ویژگى‌هاى اخلاقىِ یک قوم و جامعه را با جسم خود، با روح خود، با خُلق خود و با رفتارِ خود، دانسته و ندانسته به فرزند منتقل مى‌کند.

    همه تحت تأثیر مادران هستند. آن‌که بهشتى مى‌شود، پایه‌ى بهشتى شدنش از مادر است؛ که «الجنة تحت اقدام الأمهات».

     

    مقام معظم رهبری - 5/5/84 - بیانات در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)



  • راوی ! ( سه شنبه 88/1/4 :: ساعت 1:39 عصر)

  • من تصدیق میکنم مطالبى را که بعضى از خانمها بیان کردند و گفتند ما در تقابل با تبلیغات معارض - از جمله تبلیغات فمینیستى - آنچنان که باید، کار درستى، کار قوى‌اى، کار پُرحجمى و با کیفیتهاى بالا نکرده‌ایم. من از همین‌جا به دستگاه‌هاى تحقیقاتى، به پژوهشگاه‌ها، به دانشگاه‌ها، به حوزه‌هاى علمیه و به صاحب‌نظران توصیه میکنم و از آنها مطالبه میکنم که در این زمینه کار کنند. مسأله، مسأله‌ى مهمى است.

    ما اگر در مسأله‌ى زن در کشورِ خودمان خوب کار کنیم، این خدمت به جامعه‌ى زنان در همه‌ى دنیاست؛ خدمت حقیقى است به مجموعه‌ى زنان در همه‌ى عالم. حالا ممکن است بعضى ارزش این خدمت را امروز بفهمند، ممکن است بعضى سالها بعد بفهمند؛ لیکن اگر خوب کار کردیم، این خدمت به آنهاست.

     

    مقام معظم رهبری – 13/4/86 – بیانات در جمع زنان نخبه در آستانه‏ی سالروز میلاد حضرت زهرا (س) (دریافت متن کامل)



  • راوی ! ( شنبه 87/12/17 :: ساعت 11:7 عصر)

  • خدا زن را این‌گونه آفریده: اگر بناى آفرینش انسان و جهان را به دو بخشِ کارهاى ظریف و ریزه‌کارى و بخشِ کارهاى مستحکم - و به تعبیر سازندگان بناها، سفتکارى - بگذاریم، بخش اول که ظریف‌کارى‌ها و ریزه‌کارى‌ها و رشته رشته پروردن احساسات و عواطف بشر است، در اختیار زن است.

    گناه بزرگ تمدن مادى، تضعیف و گاهى به فراموشى سپردن این نقش است. هرجا سخن از تضعیف خانواده است، نقش این بخشِ مهم نادیده گرفته شده. هرجا سخن از بى‌اعتنایى به هنر مادرى و هنر تربیت فرزند در آغوش پُر مهر و محبت مادر است، این نقش نادیده گرفته شده.

    دنیاى غرب این جرم بزرگ را دارد که این نقش را تضعیف کرده و در مواردى نادیده گرفته است. بخشى از بزرگىِ این گناه به این مربوط است که این حرکت فاجعه‌آمیز را با نام «حمایت از زن» انجام مى‌دهد؛ در حالى‌که این حمایت از زن نیست؛ این خیانت به زن و خیانت به انسان است.

     

    مقام معظم رهبری - 5/5/84 - بیانات در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) (دریافت متن کامل)

     



    <      1   2   3   4      >