نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( شنبه 87/12/17 :: ساعت 9:32 عصر)

  • «علیکم انفسکم»؛ آن نگاه اسلام به انسان در خطاب فردى را همیشه در نظر داشته باشید. خودتان را حفظ کنید؛ «علیکم انفسکم». جاده‏اى که انسان را به خدا و نورانیت میرساند، جاده‏ى ترک محرمات و بجا آوردن واجبات است. واجبات را اهمیت بدهید، گناهان را پرهیز کنید؛ تهذیب یعنى این. چون دلهاى شما جوان است، نورانى است، آلودگى بحمداللَّه در دلها و روحهاى شما نیست، خداى متعال کمک خواهد کرد؛ تفضل خواهد کرد.


     مقام معظم رهبری – 25/2/86 - دیدار دانشجویان دانشگاه فردوسى مشهد (دریافت متن کامل)



  • راوی ! ( شنبه 87/12/17 :: ساعت 9:28 عصر)

  • تأثیرات تبلیغ، دفعى و آنى نیست؛ طولانى‏مدت است. مبلّغ دین اگر ظواهرى را مشاهده مى‏کند که به گمان او ظواهر غیر دینى است، مأیوس نشود.

    این توهّماتى که بعضى شایع مى‏کنند که جوان‏ها از دین برگشته‏اند، همه را جنگ روانى بدانید، که واقع قضیه هم همین است. این‏طور نیست؛ جوان‏هاى ما دل را به طرفِ دین دارند و تشنه‏ى حقایق دینند و دل‏هاشان تشنه است. هر جوانِ سالم‏الفطره و سالم‏الطبیعه‏اى این‏طور است؛ مخصوص این‏جا هم نیست. این‏جا بحمداللَّه زمینه هم آماده است؛ تشنه‏اند و مشتاق؛ باید کامِ جان آنها را سیراب و با حقایق دینى شیرین کرد؛ این نتیجه‏اش را خواهد بخشید و فرداى جامعه‏ى ما از این موهبت‏ها بهره‏مند خواهد شد.

     

    مقام معظم رهبری – 5/11/84 - دیدار روحانیان و مبلغان در آستانه‏ى ماه محرم (دریافت متن کامل)



  • راوی ! ( دوشنبه 87/2/16 :: ساعت 2:9 عصر)

  • برای‌ هر اجتماعی‌ این‌ مهم‌ است‌ که‌ جوانان‌ آن‌ اجتماع‌ و آن‌ کشور، چگونه‌ فکر کنند، چگونه‌ عمل‌ و چگونه‌ احساس‌ کنند. نسل‌ جوان‌ برای‌ هر کشوری‌ در اصل‌ تعیین‌ کننده‌ است‌؛

    حتی‌ اگر کشورهایی‌ در اوج‌ پیشرفت‌ مادی‌ و علمی‌ و صنعتی‌ و اقتصادی‌ و ثروتهای‌ گوناگون‌ باشند، اگر نتوانند نسل‌ جوان‌ خودشان‌ را درست‌ اداره‌ کنند و نسل‌ جوان‌ از دست‌ آنها برود، مطمئناً باید در انتظار آینده‌ی‌ سختی‌ باشند.

    ابزار پیشرفت‌، بیش‌ از همه‌ چیز، سلامت‌ عزم‌ و اراده‌ی‌ انسانی‌ و داشتن‌ یک‌ هدف‌ جمعی‌ است‌، تا همه‌ به‌ آن‌ هدف‌ توجه‌ کنند، آن‌ را قلباً بپذیرند و با قدرت‌ به‌ سمت‌ آن‌ هدف‌ حرکت‌ کنند.

    این‌ کار از همه‌ی‌ افراد جامعه‌ متوقع‌ است‌، اما عمده‌ترین‌ عامل‌ این‌ حرکت‌ جمعی‌ در هر جامعه‌، جوانها هستند.

    ... در کشور خودمان‌ به‌ برکت‌ انقلاب‌، به‌ برکت‌ ایمان‌ اسلامی‌، به‌ برکت‌ همین‌ رابطه‌های‌ قلبی‌ میان‌ دلهای‌ پاک‌ و نورانی‌ با خدا و با هر چیزی‌ که‌ احساس‌ می‌کنند رنگ‌ خدایی‌ دارد، نسل‌ جوان‌ ممتازی‌ در کشور ما شکل‌ گرفته‌ است‌. رابطه‌، خیلی‌ مهم‌ است‌؛ و این‌ رابطه‌ از قبل‌ از انقلاب‌ تا شروع‌ انقلاب‌، و از اول‌ پیروزی‌ تا امروز هست‌.

     

    مقام معظم رهبری 13/6/78 - دیدار با دانش‏آموختگان طرح ولایت



    <      1   2