نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( پنج شنبه 89/1/12 :: ساعت 5:17 عصر)

  • اولین عرصه‌اى که بسیج را به خود جذب کرد، عرصه‌ى دفاع از استقلال کشور و از مرزهاى کشور بود. بحث جان بود، بحث کنار گذاشتن همه‌ى لذتهاى زندگى بود؛ پیر و جوان هم نشناخت؛ همه آمدند: زنها آمدند، مردها آمدند، نوجوانها آمدند، پیرهاى سالخورده آمدند وارد میدان شدند و امتحان دادند. کدام امتحان از این بالاتر؟ آن زمان هم بودند کسانى که حاضر نبودند از جانشان یا از مالشان یا از استراحتشان، هیچ مایه‌اى براى کشور و براى انقلاب و براى استقلال کشور بگذارند؛ لیکن یک جمع کثیرى از مردم آمدند وسط میدان، همه چیزشان را آوردند وسط میدان - از جان، از مال، از آسایش، از آبرو - و استقلال و عزت کشور را حفظ کردند.

    مطمئن باشید اگر حضور بسیج مستضعفین در هشت سال دفاع مقدس نبود، امروز سرنوشت کشور چیز دیگرى بود؛ دشمن مسلّط میشد و این حرکت عمومى، این هیجان عمومى، این جوانى که خودش مى‌آمد، همه‌ى خانواده‌ى خودش را هم در پشت جبهه در حال و هواى دفاع از انقلاب و دفاع از کشور و دفاع از نظام قرار میداد، پدید نمى‌آمد؛ این خیلى حادثه‌ى عظیمى بود.

     

    مقام معظم رهبری- 4/9/88 - بیانات در دیدار جمع کثیرى از بسیجیان کشور (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/12/14 :: ساعت 11:2 صبح)

  • بعد از دوران جنگ هم در همه‌ى حوادث، بسیج جلودار بوده است، پیشرو بوده است، خطشکن بوده است. اگر بحث اقتدار سیاسى و ایستادگى سیاسى مطرح بوده، این جریان عظیمِ بسیج مردم در سرتاسر کشور این شعار را تثبیت کردند، به رخ دنیا کشیدند؛ اگر بحث فرهنگى بوده است، اگر بحث سازندگى بوده است، چقدر در سرتاسر این کشور کارهاى عظیم به وسیله‌ى نیروهاى بسیجى انجام گرفت. حتّى در میدانهاى علمى [...] در عرصههاى علمى، جوانان مؤمن که خصوصیتشان همین است که مؤمن‌اند، دنبال نام و نشان نیستند، از همه‌ى ظرفیت استفاده میکنند؛ هدف هم آرمانهاى نظام اسلامى است. معناى بسیجى این است. جوانهائى با این خصوصیات وارد میدان شدند. امروز افتخارات کشور، ساخته و پرداخته‌ى دست همین انسانهاى خدوم و باارزش است. نشناختن این حقائق - یعنى نشناختن معناى بسیج - خود این، ظلم به بسیج است.

     

    مقام معظم رهبری- 4/9/88 - بیانات در دیدار جمع کثیرى از بسیجیان کشور (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)

  • راوی ! ( یکشنبه 88/11/25 :: ساعت 7:13 عصر)

  • وقتى با حقیقت معنا به بسیج نگاه شود، بسیج رمز پایدارى و ماندگارى و عزت ملى است. جمعى از بهترین و مؤمن‌ترین مردم در هر عرصه‌اى که کشور و نظام به آن احتیاج دارد، بى‌محابا وارد شوند، همه‌ى توان خودشان را کف دست بگیرند، بیاورند توى میدان، اجر و مزدى هم نخواهند، نام و نشانى هم برایشان مطرح نباشد؛ این خیلى چیز مهمى است. ما عادت کرده‌ایم؛ مثل خیلى چیزهاى مهمى که انسان به آنها عادت میکند و اهمیت آنها را توجه نمیکند. چنین چیزى در جاى دیگرى نیست.

     

    مقام معظم رهبری- 4/9/88 - بیانات در دیدار جمع کثیرى از بسیجیان کشور (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/11/9 :: ساعت 11:56 صبح)

  • آنچه مهم است براى مجموعه‌هاى گوناگون مؤمن - که در همه جاى کشور، در همه‌ى قشرها، بدون هیچ گونه اختلافى حضور دارند؛ که اسم آنها اسم بسیج است؛ توصیف آنها به بسیج، یک توصیف حقیقى و واقعى است - این است که مراقبت کنند، آسیب‌شناسى کنند، نگذارند نقشه‌هاى دشمن در آسیب زدن و آفت وارد کردن توفیق پیدا کند؛ این مهم است.

    در همه‌ى حرکتهاى موفق، دو کار لازم است: یک کار، پیش‌بینى‌هاى راه براى پیشرفت؛ کار دوم، ملاحظه‌ى نقصها و آفت‌زدائى‌ها و شناخت آسیبها، براى اینکه ضعفها برطرف شود. این هم پیش‌بینى است؛ این هم مثل پیش‌بینى راه پیشرفت، جزو واجبات و فرائض هر حرکت است.

     

    مقام معظم رهبری- 4/9/88 - بیانات در دیدار جمع کثیرى از بسیجیان کشور (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/11/9 :: ساعت 11:44 صبح)

  • جوانهاى عزیز مراقب باشند، مواظب باشند که هرگونه کار بىرویه‌‌‌اى، کمک به دشمن است. [...] در شرائطى که دشمن با همه‌‌‌ى وجود، با همه‌‌‌‌ى امکاناتِ خود درصدد طراحى یک فتنه است و می‏خواهد یک بازى خطرناکى را شروع کند، باید مراقبت کرد او را در آن بازى کمک نکرد. خیلى باید با احتیاط و تدبیر و در وقت خودش با قاطعیت وارد شد.

    دستگاه‌‌‌‌هاى مسئولى وجود دارند، قانون وجود دارد؛ بر طبق قانون، بدون هیچگونه تخطى از قانون، بایستى مُرّ قانون به صورت قاطع انجام بگیرد؛ اما ورود افرادى که شأن قانونى و سمت قانونى و وظیفهى قانونى و مسئولیت قانونى ندارند، قضایا را خراب می‏کند.

    خداى متعال به ما دستور داده است: «و لایجرمنّکم شنئان قوم على ان لاتعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوى».(1) بله، یک عده‌‌‌‌اى دشمنى می‏کنند، یک عده‌‌‌‌اى خباثت به خرج می‏دهند، یک عده‏اى از خباثت‌‌‌کنندگان پشتیبانى می‏کنند - اینها هست - اما باید مراقب بود. اگر بدون دقت، بدون هضم، انسان وارد برخى از قضایا بشود، بى‌‌‌‌گناهانى که از آنها بیزار هم هستند، لگدمال می‏شوند؛ این نباید اتفاق بیفتد. من برحذر می‏دارم جوانهاى عزیز را، فرزندان عزیز انقلابىِ خودم را از اینکه یک حرکتى را خودسرانه انجام بدهند؛ نه، همه چیز بر روال قانون.

     


    (1) مائده: 8؛ «... و البته نباید دشمنىِ گروهى شما را بر آن دارد که عدالت نکنید؛ عدالت کنید که آن به تقوا نزدیکتر است ...»

    مقام معظم رهبری – 19/10/88 - دیدار مردم قم (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( یکشنبه 88/3/3 :: ساعت 7:41 عصر)

  • بسیجى عدالتطلب است. عدالتطلبى فقط این نیست که انسان شعار عدالت‏طلبى بدهد؛ نه، باید این را واقعاً بخواهد. عدالتطلبى به این نیست که انسان رودرروى کسى بایستد و بگوید تو عدالت‏طلب نیستى؛ نه، این، ساز و کار دارد. باید جامعه به نقطه‏ای برسد که سیاست‏هاى عدالتطلبانه در آن طراحى شود و دستگاه اجرایى طورى باشد که سیاست‏هاى عدالت‏طلبانه فرصت عملیاتى شدن و اجرایى شدن پیدا کند؛ والّا خیلى سیاست‏هاى عدالت‏طلبانه هم مطرح مى‏شود؛ اما سازوکار، آدمها، مهره‏ها، قلم‏به‏دست‏ها و امضاءکننده‏ها یا علاقه ندارند، یا اعتقاد ندارند، یا همت ندارند، یا حال و حوصله ندارند، یا از همان قبیلِ «برو بابا دلت خوشه» است؛ لذا کارها متوقف و لنگ مى‏ماند؛ بنابراین آن‏جاها را باید اصلاح کرد.


     مقام معظم رهبری – 5/3/84 - دیدار دانشجویان بسیجى‏ (دریافت متن کامل)



  • راوی ! ( یکشنبه 88/1/30 :: ساعت 1:49 عصر)

  • من به شما برادران و خواهران عزیز - که فرزندان من هستید - مؤکداً توصیه مى‏کنم که به عمق‏ها توجه کنید و آن را بطلبید؛ از ظواهر هم دست نکشید.

    این خطاست که کسى خیال یا توهم کند که باید باطن را درست کرد، ظاهر مهم نیست؛ نخیر، همین ظاهر، انسان را به وادى‏هاى گوناگونى مى‏کشاند. ظاهر دینى، ظاهر اسلامى، پایبندى به تعبد دینى، همین مجالس دعا، همین مجالس توسل به ائمه (علیهم‏السّلام) لازم است؛ منتها همه‏ى اینها را با دانایى همراه کنید.

    در مجلس روضهخوانى و سینه‏زنىِ بسیج وقتى شعر خوانده مى‏شود، باید با معنا، با مضمون، جهتدار و همراه با درس باشد. وقتى در آن‏جا سخنرانى مى‏شود، باید در جهت تعمیق فکر و اندیشه باشد. وقتى نماز جماعت مى‏خوانید، نماز شما باید همراه با توجه به پروردگار و خشوع در مقابل او باشد. وقتى اعتکاف مى‏کنید، وقتى روزه مى‏گیرید، وقتى اجتماعات مذهبى تشکیل مى‏دهید، باید همراه با توجه به خداى متعال و همراه با اخلاص باشد. کلید موفقیت اینهاست.

    اگر این نباشد، همان چیزى بر سر انسان خواهد آمد که دیدید بر سر عدهیى آمد. عده‏ای در اول انقلاب خیلى تند و داغ و پُرشور بودند، اما متأسفانه فکر دینى آنها عمق نداشت؛ با اولین باد سردى که از طرف تبلیغات دشمنان آمد، برگ و بار انقلابى‏شان ریخت و جوشش انقلابى‏شان تمام شد! بعضى‏ها صدوهشتاد درجه این طرف غلتیدند. من یک‏وقت به یکى از این آقایان گفتم که شماها اوایل انقلاب در زمینه‏ى مسائل اقتصادى چپِ چپ بودید و ما از تندروى‏هاى چپگرایى شما را منع مى‏کردیم؛ اما الان شما رفته‏اید منتهاالیه جهت مقابل، و شده‏اید راستِ راست! ما همان‏جایى که قبلاً بودیم، ایستاده‏ایم و باز شما را از تندروى‏هاى راست‏گرایانه منع مى‏کنیم! این به‏خاطرِ نداشتن عمق است؛ به این دلیل است که ریشه‏ى اعتقادى و فکرى وجود ندارد.

    کسى‏که ریشهى اعتقادى دارد، براساس اعتقادش حرکت مى‏کند و در میدان‏هاى گوناگون مى‏ایستد. اگر جبهه است، مى‏رود شهید یا جانباز مى‏شود و با رنج دائمِ بدنى و با ملامت‏ها مى‏سازد. اگر هم از جبهه برمى‏گردد، ایمان خود را در میان تندبادهاى گوناگون حفظ مى‏کند؛ این آدمِ عمیق است. ما از این‏گونه آدمهاى متکى به عمق هم کم نداریم. بعضى هم نه؛ متکى به عمق نبودند. بنابراین باید به تفکر اسلامى و تفکر بسیجى عمق داد.


     مقام معظم رهبری – 5/3/84 - دیدار دانشجویان بسیجى (دریافت متن کامل)



    <      1   2   3   4   5      >